Brancheonderzoek toerisme & recreatie verkiezingen Tweede Kamer 2021
Op woensdag 17 maart kiest Nederland een nieuwe Tweede Kamer. Daarna start de vorming van een nieuwe regering. Dit is dé kans om de wensen van de vrijetijdssector bij de politieke partijen en formateurs onder de aandacht te brengen. Daarom heeft NRIT een brancheonderzoek opgezet. Doet u mee? Het invullen duurt zo'n 8 minuten. Uw antwoorden worden anoniem verwerkt. De resultaten publiceren we op het Kennisplatform van NRIT, in het vakblad R&T en brengen we bij politieke partijen en brancheorganisaties onder de aandacht. Klik op onderstaande button om de enquête te starten. 
Alvast bedankt voor uw medewerking. Team NRIT
Topics:Attractieparken, Beleid, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
|
|
06/05/20
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
|
26/03/20
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
|
14/01/19
Er waren mij de laatste jaren al heel
wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
|
13/12/18
Na de
Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk
steeds belangrijker. Vo...
|
10/07/18
"Kamer
denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze
week. Een slijt...
|
|
16/01/23
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
|
10/01/23
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.
|
14/09/22
Kampeer- en sportwinkelketen Decathlon en modeketen H&M zeggen toe duurzaamheidsclaims op hun kleding en/of websites aan te passen of niet meer te gebruiken. ACM tikte hen op de vingers omdat de duurzaamheidsclaims niet te controleren zijn. Een case die verhelderend kan zijn over wat wél en niet misleiding is bij duurzaamheidsclaims.
|
06/09/22
Een leuke bijvangst van een retailonderzoek van ABN-AMRO naar het koopgedrag van aanstaande ouderen.
|
09/05/22
Van 9 mei tot en met 30 mei 2022 kunnen Nederlandse gemeenten financiële ondersteuning aanvragen om winkelgebieden weer aantrekkelijk te maken voor zowel bewoners als bezoekers. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat stelt voor deze ronde in totaal 22 miljoen euro beschikbaar.
|
04/03/22
De eerste resultaten van de Druktemonitor Gelderland zijn bekend. Op de 80 locaties waar de monitor werd ingezet zijn bijna 240 miljoen bezoeken geteld. Bijzonder is de methode waar real-time, anoniem en automatisch wordt geteld.
|
13/12/21
Vandaag verschijnt de 40ste editie van het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd. Wat in de jaren tachtig van de vorige eeuw begon met een dun boekje rond het toen nieuwe ContinuVakantieOnderzoek (CVO) is in veertig jaar uitgegroeid tot een volwaardig jaarboek voor de gehele toerisme- en vrijetijdssector met trends, data, ontwikkelingen en inspiratie.
|
07/10/21
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
|
|