Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Geen toeristen naar Denemarken maar wel online het netwerk met de reisprofessionals versterken.

Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.

Sinds de pandemie heeft VisitDenmark het versterken van haar internationale travel trade netwerk nog hoger geprioriteerd met als resultaat een eerste internationale digitale Denemarken workshop voor travel professionals uit verschillende landen. 80 internationale deelnemers zijn geïnteresseerd in het verkopen van Denemarken als vakantiebestemming en zullen via een-op-een sessies in contact komen met 90 Deense partners uit de toeristenbranche.

Positionering: 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'

De branding 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'  is sinds begin 2020 de nieuwe boodschap van VisitDenmark. Het vormt het hart en ziel van de vernieuwde huisstijl, waarbij alledaagse wonderen centraal staan. In onze dagelijkse bezigheden wordt onze tijd namelijk opgeslokt door een overvolle agenda, waarbij we vaak vergeten stil te staan en weinig aandacht hebben voor de kleine wonderen om ons heen. In Denemarken verstaan ze de kunst om speelsheid en een vleugje magie aan de dagelijkse activiteiten toe te voegen. Het is die Deense gedachte waarbij het ogenschijnlijk 'gewone' wordt omgetoverd tot een alledaags wonder dat VisitDenmark wil inzetten om het vakantieland bij de internationale toerist via deze workshop onder de aandacht te brengen. 
Trefwoorden: Denemarken, marketing, promotie, netwerk, travel agent, reizen

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...