Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Geen toeristen naar Denemarken maar wel online het netwerk met de reisprofessionals versterken.

Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.

Sinds de pandemie heeft VisitDenmark het versterken van haar internationale travel trade netwerk nog hoger geprioriteerd met als resultaat een eerste internationale digitale Denemarken workshop voor travel professionals uit verschillende landen. 80 internationale deelnemers zijn geïnteresseerd in het verkopen van Denemarken als vakantiebestemming en zullen via een-op-een sessies in contact komen met 90 Deense partners uit de toeristenbranche.

Positionering: 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'

De branding 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'  is sinds begin 2020 de nieuwe boodschap van VisitDenmark. Het vormt het hart en ziel van de vernieuwde huisstijl, waarbij alledaagse wonderen centraal staan. In onze dagelijkse bezigheden wordt onze tijd namelijk opgeslokt door een overvolle agenda, waarbij we vaak vergeten stil te staan en weinig aandacht hebben voor de kleine wonderen om ons heen. In Denemarken verstaan ze de kunst om speelsheid en een vleugje magie aan de dagelijkse activiteiten toe te voegen. Het is die Deense gedachte waarbij het ogenschijnlijk 'gewone' wordt omgetoverd tot een alledaags wonder dat VisitDenmark wil inzetten om het vakantieland bij de internationale toerist via deze workshop onder de aandacht te brengen. 
Trefwoorden: Denemarken, marketing, promotie, netwerk, travel agent, reizen

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...