Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2021
Publicatie: 2020-03

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

De inspiratie van ……. Heleen Huisjes

Leeftijd: 48
Afgestudeerd aan: Rijksuniversiteit Leiden, Bestuurskunde
Huidige functie: directeur VisitBrabant

Is momenteel inhoudelijk bezig met: het samen met veel partners aan de slag zijn om de vrijetijdssector in Brabant sterker te maken. Dat is zeker in Corona-tijd een flinke klus, waarin we allemaal heel flexibel moeten zijn. De grote zorg is dat vele ondernemers door de sluitingen niet overeind blijven. VisitBrabant werkt aan campagnes om bezoekers en inwoners te laten zien waar je nu wel naartoe kan en wat je op je lijstje moet zetten om láter te bezoeken. Want; zonder bezoekers geen herstel van de sector. Die sector is heel breed: musea, horeca, evenementen en attractieparken bijvoorbeeld, en dat maakt het werk juist zo leuk. Een ander belangrijk thema in de vrijetijdssector is het aanbod van wandelen en fietsen, nu meer populair dan ooit. Wij verbinden dat aan regionale thema’s, waardoor de bezoeker ook de verhalen meekrijgt en daardoor een mooiere belevenis. Dat gaat heel goed in Brabant; onderweg is veel te beleven voor fietsers en wandelaars en we hebben veel horeca waar je kunt genieten van de Brabantse gastvrijheid.

Is naast het werk vooral druk met: een potje tennis spelen, in de tuin werken of lekker een boek lezen. Vorig jaar is de tuin vrijwel helemaal opnieuw aangeplant en dat betekent dus ook: veel onkruid dit jaar. Ik probeer bovendien elk jaar wat uit onze eigen moestuin op het bord te krijgen. Dat lukt de ene keer beter dan de andere, maar het is altijd leuk om ermee aan de slag te zijn.

Krijgt inspiratie van: ervaringen van collega’s uit andere landen of uit andere sectoren. Het is leuk om de verschillen te zien, maar je ziet ook oplossingen die je zelf goed kunt toepassen. En soms helpt het ook om tevreden te zijn met wat je zelf al geregeld hebt. Zo merk ik bijvoorbeeld dat in Nederland de samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven makkelijker gaat dan in andere landen.

Zou, indien daartoe de gelegenheid zou zijn, graag nog eens: op reis gaan! Door de corona-maatregelen is dat nu niet goed mogelijk. En ook in de periode daarna is het belangrijk dat we allemaal wat minder vaak en minder ver vakantie gaan vieren, dat is duurzamer. Toch vind ik het heerlijk en waardevol om af en toe even in een andere cultuur en in een ander landschap te zijn. Dat geeft ook perspectief op je eigen omgeving.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, noord-brabant

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...