Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen.
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij volgt hiermee Hanneline Oosting op, die per 1 maart 2021 de organisatie gaat verlaten. 

Hanneline Oosting is samen met Jurriaan de Mol verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen BV (RBT KAN). In die hoedanigheid heeft zij de afgelopen jaren actief bijgedragen aan de versterking van de vrijetijdssector in de regio Arnhem Nijmegen, onder andere met de projecten Spannende Geschiedenis, Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden, Gelderse streken en Macht en Pracht. 

Bas van Es is momenteel actief als ondernemer in de gastvrijheidssector en heeft daarnaast verschillende bestuursfuncties bekleed bij o.a. Koninklijke Horeca Nederland. Ook is hij nu nog gemeenteraadslid in Arnhem. Als Merkleider wordt hij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die Visit Arnhem Nijmegen, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de regio Arnhem Nijmegen.
 

Toegevoegde waarde

Directeur Herre Dijkema over de aanstelling van Bas van Es. "Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd als ondernemer, maar ook als bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland en als gemeenteraadslid. Bas is daarmee goed op de hoogte van wat er speelt in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen. Zijn ervaring als ondernemer met concrete uitdagingen enerzijds en als bestuurder met meer strategische uitdagingen anderzijds, is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking.”
 

"Behalen regionale doelstellingen"

Bas van Es heeft veel zin in zijn nieuwe functie: "Als Merkleider Arnhem Nijmegen kan ik mijn kennis en ervaring inzetten om samen met gemeenten, provincie en toeristisch-recreatieve ondernemingen de regio Arnhem Nijmegen stevig op de kaart te zetten. Toerisme en recreatie spelen in mijn ogen namelijk een steeds belangrijkere rol bij het behalen van regionale doelstellingen. Ik kijk er naar uit om, met mijn nieuwe collega’s van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, deze uitdaging aan te gaan.”
 
De vrijetijdseconomie is van grote betekenis voor de regio Arnhem Nijmegen. In 2018 zorgde het voor ruim 1,6 miljard euro aan directe bestedingen. Bovendien zijn er meer dan 26.000 banen in deze sector. Toerisme draagt bij aan het in stand houden van voorzieningen, van winkels tot horeca. 
Trefwoorden: merk, marketing, communicatie, productontwikkeling, beleid, DMO

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.