Geplaatst op: 17-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Reissector leert veel bij

Reissector leert veel bij
Meer medewerkers in de reissector volgen modules.

Net als in de horeca blijkt dat de vakgenoten in de reissector massaal bijleren sinds de start van de coronacrisis. Dit blijkt uit cijfers van arbeidsmarktfonds Reiswerk en haar online leerplatform Travel College. Recente cijfers laten zien dat het aantal gebruikers is verdubbeld en de activiteiten op Travel College zijn verdrievoudigd ten opzichte van de periode vóór 1 maart 2020.

Bij Reiswerk zien ze dan ook een duidelijk groeiende vraag naar online leermodules voor de reissector. "Werknemers werken momenteel veel thuis en zien steeds meer het belang om continu te blijven leren. Mede vanwege mogelijke reorganisaties besluiten zij zichzelf alvast breder te gaan ontwikkelen,” zegt Esther Gathier, manager van Reiswerk. 

Travel College (www.travelcollege.nl) is het online leerplatform voor alle medewerkers in de reisbranche. Onlangs vierde het platform nog haar tweejarig bestaan. Daarbij werd Reiswerk extra in het zonnetje gezet door SkillsTown, aangezien Travel College een van de meest succesvolle branche-gerichte leerplatformen is in Nederland.

Ook reisondernemers zijn bezig met een transformatie voor de toekomst en zien het belang van medewerkers die flexibel op die veranderingen kunnen inspelen. Ook vanuit hen is er veel vraag naar leerplatform Travel College.

Verschuiving naar leermodules

Daar waar er vóór de coronacrisis vooral een focus lag op korte cursussen om je huidige baan beter te doen, zie je nu duidelijk een verschuiving naar meer algemene online leermodules. Populaire onderwerpen bij Travel College zijn loopbaanontwikkeling, taal en klantcontact. "Daarin zien we duidelijk dat de actualiteit rondom de coronacrisis ook meespeelt in de keuze voor de modules,” aldus Gathier.

Online ontwikkeling

Ook Hans Schuurmans, CEO bij SkillsTown, de ontwikkelaar van Travel College, ziet deze trend: "We merken dat er momenteel door veel organisaties extra aandacht wordt gegeven aan online opleiding en ontwikkeling. Ik ben enorm blij om te zien dat medewerkers binnen de reisbranche actief hun kans grijpen om zichzelf te ontwikkelen en dat wij hier een essentiële bijdrage in kunnen leveren.”

Trefwoorden: leren, online, reis, beroep

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/01/21
Exclusief voor leden
Emirates start vaccinatie personeel
Terwijl in Europa nog volop de start van vaccinatieprogramma's een lastig politiek en operationeel probleem is, heeft Emirates vandaag de start gemaakt met het vaccinatieprogramma voor het personeel.
18/01/21
Ryanair moet compensatievorderingen toch betalen
Goed nieuws voor claimorganisaties. Het gerechtshof in Den Bosch heeft geoordeeld dat claims op luchtvaartmaatschappijen die door claimorganisaties worden ingediend, moeten worden betaald.
14/01/21
Meer faillissementen in vrijetijdssector
In 2020 zijn 2.703 bedrijven en instellingen failliet verklaard. Dat is 16% minder dan in 2019. Door de coronacrisis hadden veel bedrijven het moeilijk, maar het aantal faillissementen lag afgelopen jaar op het laagste niveau in 20 jaar. In de vrijetijdssector gingen juist meer bedrijven failliet.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
05/01/21
Exclusief voor leden
TUI ontwikkelt shop voor losse vliegtickets
Het platform wordt in de komende maanden toegesneden op de Nederlandse markt en komt in februari 2021 beschikbaar voor alle reisagenten. Er is veel concurrentie in dit segment en toch verwacht de touroperator dit jaar nog miljoenen euro's omzet.
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...
29/12/20
Nauwelijks boekingen, soepele voorwaarden essentieel voor herstel
Steeds meer reisorganisaties bieden Geld Terug-garantie bij een negatief reisadvies. Dit lijkt – samen met andere soepele boekingsvoorwaarden – essentieel om het vertrouwen van de Nederlandse vakantieganger terug te winnen.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.