Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Reissector leert veel bij

Reissector leert veel bij
Meer medewerkers in de reissector volgen modules.

Net als in de horeca blijkt dat de vakgenoten in de reissector massaal bijleren sinds de start van de coronacrisis. Dit blijkt uit cijfers van arbeidsmarktfonds Reiswerk en haar online leerplatform Travel College. Recente cijfers laten zien dat het aantal gebruikers is verdubbeld en de activiteiten op Travel College zijn verdrievoudigd ten opzichte van de periode vóór 1 maart 2020.

Bij Reiswerk zien ze dan ook een duidelijk groeiende vraag naar online leermodules voor de reissector. "Werknemers werken momenteel veel thuis en zien steeds meer het belang om continu te blijven leren. Mede vanwege mogelijke reorganisaties besluiten zij zichzelf alvast breder te gaan ontwikkelen,” zegt Esther Gathier, manager van Reiswerk. 

Travel College (www.travelcollege.nl) is het online leerplatform voor alle medewerkers in de reisbranche. Onlangs vierde het platform nog haar tweejarig bestaan. Daarbij werd Reiswerk extra in het zonnetje gezet door SkillsTown, aangezien Travel College een van de meest succesvolle branche-gerichte leerplatformen is in Nederland.

Ook reisondernemers zijn bezig met een transformatie voor de toekomst en zien het belang van medewerkers die flexibel op die veranderingen kunnen inspelen. Ook vanuit hen is er veel vraag naar leerplatform Travel College.

Verschuiving naar leermodules

Daar waar er vóór de coronacrisis vooral een focus lag op korte cursussen om je huidige baan beter te doen, zie je nu duidelijk een verschuiving naar meer algemene online leermodules. Populaire onderwerpen bij Travel College zijn loopbaanontwikkeling, taal en klantcontact. "Daarin zien we duidelijk dat de actualiteit rondom de coronacrisis ook meespeelt in de keuze voor de modules,” aldus Gathier.

Online ontwikkeling

Ook Hans Schuurmans, CEO bij SkillsTown, de ontwikkelaar van Travel College, ziet deze trend: "We merken dat er momenteel door veel organisaties extra aandacht wordt gegeven aan online opleiding en ontwikkeling. Ik ben enorm blij om te zien dat medewerkers binnen de reisbranche actief hun kans grijpen om zichzelf te ontwikkelen en dat wij hier een essentiële bijdrage in kunnen leveren.”

Trefwoorden: leren, online, reis, beroep

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
24/06/25
Exclusief voor leden
Rust en avontuur populair in zomer 2025
Reizigers die deze zomer op het laatste moment nog een vakantie boeken, kiezen opvallend vaak voor rust, veiligheid en actieve rondreizen. De belangstelling voor Europa groeit, de VS valt uit de top 10 en Thailand blijft populair.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.