Geplaatst op: 15-12-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

NBTC kijkt samen met haar partners terug op een succesvolle campagne ‘Hier moet je zijn’. Dit najaar krijgt de campagne een provinciale spin off.

Met de hashtag #hiermoetjezijn zijn 28 duizend plekken in Nederland in de spotlight gezet. Het bereik van de campagne was meer dan 100 miljoen views. Van alle Nederlanders is 44% positiever over Nederland Vakantieland is gaan denken.

Provinciale influencer campagne

De campagne krijgt een spin off met de HMJZ Influencer campagne. Achterliggende gedachte is dat elke provincie zeker één local influencer heeft die regelmatig zijn of haar lokale tips deelt op Instagram. Het doel van deze campagne is om dichtbij-huis ervaringen te promoten.

Met het local influencer netwerk wordt HMJZ uitgedragen door een ‘gezicht’ en inspireert in tijden van meer of minder maatregelen met wat er (nog) kan. Zo inspireren ze hun eigen gevolg om persoonlijke parels te delen en wordt de beweging nog groter. Bovendien maken ze zodoende gebruik van de kennis en wanderlust van deze influencers en inspireren ze Nederlanders weer op vakantie te gaan in Nederland.

De local influencer gebruikt #hiermoetjezijn en de regionale insta handle. Als regio is het ook mogelijk om die post en story op je eigen Instagram account te zetten. Het netwerk zal tot eind juni 2021, regelmatig provincies uitlichten.

De content van het local influencer netwerk word 2 tot 3 keer per week gepost op het @hier_moetjezijn account. Daarnaast is er op dit account een gids per provincie, wanneer er een nieuwe post is over deze provincie wordt deze aan de betreffende provincie gids toegevoegd.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, campagnes, dmo's

CELTH




||| Nieuws |||

14/08/25
Trend: Nederlanders zoeken vaker koelere destinaties op
Terwijl Nederland massaal op vakantie is, draait de ANWB Alarmcentrale op volle kracht. Halverwege het zomerseizoen heeft de ANWB Alarmcentrale al ruim 450.000 meldingen ontvangen van vakantiegangers in binnen- en buitenland. Op drukke dagen gaat het om zo’n 15.000 digitale meldingen en telefoontjes per dag. Opvallend is dat steeds meer pechhulpvragen komen uit Scandinavië, terwijl het aantal meldingen uit traditionele zonbestemmingen zoals Frankrijk en Italië achterblijft.
13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in het zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...