Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2020
Auteur: Marc Gerlings

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)

Met video van de planting

Twee DMO's en Keukenhof planten bollen in park Valkenberg in Breda (+ video)
DMO\'s en Keukenhof planten bloembollen in Breda. Foto: Keukenhof.
Op 3 december werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen van 4.000 in totaal geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’. De DMO's willen aan Nederlanders, Belgen en Duitsers laten zien dat je in Nederland moet zijn in het voorjaar.

De bollen gaan nu de grond in zodat bezoekers in april en mei van 2021, bij de start van het toeristische seizoen, kunnen genieten van een indrukwekkende bloemenzee op dit iconische park in Breda.

Het planten van de tulpenbollen staat dit jaar meer dan ooit symbool voor een positief vooruitzicht. Om dit moment af te trappen, werden de tulpenbollen geplant door Tom Schreuder (commercieel manager Keukenhof), Heleen Huisjes (directeur VisitBrabant), Hildegard Winnubst-Assies (directeur Breda marketing) en Boaz Adank (wethouder economische zaken gemeente Breda).

Nassaustad

Dit positieve gebaar sluit aan bij de verhaallijn die Breda Marketing vanaf 2021 activeert rondom de Nassau-geschiedenis van de stad. Niet iedereen weet dat in Breda de voorvaderen van onze eigen koning Willem-Alexander Nederlanders werden begraven. Verschillende gebouwen in de stad herinneren aan de gouden eeuwen van Breda en de Nassaus, waaronder de Grote Kerk en het Kasteel van Breda. De tulpen vormen een  pijl naar de binnenstad waar deze verschillende monumenten te vinden zijn.

Breda is een van de vele partners in Brabant die de Brabantbrede campagne 'Hier moet je zijn in Brabant’ omarmt. Met die campagne met de rode pijl laat VisitBrabant niet alleen zien waar je moet zijn in Brabant voor een onvergetelijke ervaring, maar ook waaróm je daar moet zijn. De pijl is inmiddels een herkenbaar symbool van de campagne die bijdraagt aan een herstel van de Brabantse vrijetijdseconomie. De pijl is het herkenbare element uit de campagne van VisitBrabant die afgelopen zomer is gestart.


Op het gebied van de Nassaus is er veel te zien en te beleven in Breda: er is heel veel bijzonders overgebleven uit die tijd: het Kasteel van Breda, waar de Nassaus resideerden (nu Koninklijke Militaire Academie), de Grote Kerk waar maar liefst 9 Nassaus én de eerste Prins van Oranje begraven liggen onder prachtige grafmonumenten, het Begijnhof, tientallen hofhuizen van leden van de hofhouding, een jachtslot, een prachtig stadspark ‘t Valkenberg waar de Nassaus hun valken lieten jagen.

"Veel buitenlandse toeristen komen in het voorjaar speciaal naar Nederland voor de bloembollenvelden en voor Keukenhof", geeft Schreuder aan. "Nederland is een prachtig land; niet alleen voor buitenlandse bezoekers, maar zeker ook voor Nederlanders. Met dit initiatief laten we samen zien dat we Nederlandse, Belgische en Duitse bezoekers straks weer met open armen ontvangen op de mooiste plekken van Nederland."

In Keukenhof in Lisse worden van september tot en met de kerstperiode 7 miljoen bloembollen geplant. Het park is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: DMO, Breda, Valkenberg, Keukenhof, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.