Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Foto: Marcel van Kammen
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode was Merk Fryslân al betrokken bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Zo werkte zij onder meer al op het gebied van het hersteloffensief #hiermoetjezijn samen. Door dit nu uit te breiden met een partnership willen beide partijen de samenwerking intensiveren.

Martin Cnossen, directeur bij Merk Fryslân: ”De toeristische sector staat dit decennium voor prachtige kansen maar ook voor bedreigingen. Om het kwaliteitstoerisme in Friesland steeds verder teontwikkelen moet hard gewerkt worden. In dat proces leren we graag van elkaar binnen het kennisnetwerk; we zijn erg blij met ons lidmaatschap."

Kennisnetwerk Destinatie Nederland ziet Merk Fryslân als waardevolle aanvulling en versterking vanhaar nationale DMO netwerk. "Merk Fryslân is een sterke, professionele en toekomstgerichte DMO partner die zich nadrukkelijk richt op het brede veld van bestemmingsontwikkeling en bestemmingsmanagement en daarmee een waardevolle aanvulling binnen ons netwerk”,  aldusKees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijkeagendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan deontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers. Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelendevisie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Om meer te weten over de activiteiten van Merk Fryslan ga je naar www.friesland.nl/merkfryslan.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, friesland

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...