Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen

Maxxton en Stardekk bundelen krachten in de wereldwijde markt van hospitality SaaS-oplossingen
Maxxton en Stardekk, beide reeds jaren vooraanstaande spelers in hospitality software, bundelen de krachten met als doel een Europese leider te worden. De nieuwe groep beoogt alle hoofdsegmenten te bedienen: vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels. Hoofdaandeelhouder Fortino Capital en het managementteam beschouwen deze fusie als een belangrijke stap in de richting van internationale uitbreiding.

Complementaire productpakketten

Maxxton is een toonaangevende all-in-one software-oplossing voor vakantie en korte termijn verhuurmanagers, berustend op meer dan 20 jaar ervaring. De groep is uitgegroeid tot een internationale organisatie met klanten over heel de wereld, van Europa tot Hawaii. Maxxton is een vertrouwde partner voor grotere bedrijven in de vrijetijdsindustrie, waaronder Roompot, EuroParcs, Siblu en Castle Hospitality Group. Maxxton’s property management software ondersteunt alle dagelijkse bedrijfsactiviteiten, van operationeel management en reservaties tot financiële verrekeningen.

Stardekk biedt cloudgebaseerde reservatie- en managementsystemen, op maat van kleine en middelgrote hotels, restaurants en B&B’s. Voortbouwend op een groeiende ervaring sinds 1999, speelt Stardekk met haar kernproduct Cubilis een bedrijfskritische rol in de distributiestrategie van onafhankelijke hotels via online reisagentschappen.

.Jean-Pierre Mampaey, oprichter van Maxxton en CEO van de groep, gelooft sterk in de fusie. ‘Stardekk en Maxxton verwachten tegen 2021 meer dan 5 miljoen reservaties te beheren. De missie van de groep is om de Europese leider in hospitality cloud oplossingen te zijn en te blijven, door autonome groei te combineren met gerichte add-on overnames. Om deze Europese uitbreiding te doen slagen, zal de focus liggen op integratie van de cloud-oplossingen en op de verkoopactiviteiten binnen de groep.’‘

Vanwege onze gelijkaardige visie en waarden zoals professionaliteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en klantgerichtheid, geloven wij dat deze fusie voor alle partijen een goede zet is. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking’, aldus Vincent Goemaere, oprichter en CEO van Stardekk.

De nieuwe groep zal alle hoofdsegmenten bedienen (vakantieparken, vakantiewoningen, aparthotels, restaurants, B&B’s en hotels). Zowel in de Benelux als wereldwijd zijn meer dan 200 mensen tewerkgesteld door de groep.

Groeimogelijkheden

De wereldwijde markt van hospitality software biedt aanzienlijke mogelijkheden voor cloudgebaseerde softwareleveranciers. Ondanks de recente negatieve impact van Covid-19 op toerisme wereldwijd, vervult de pandemie op lange termijn ook een rol van katalysator voor digitalisering en van promotor van binnenlands toerisme.

Fortino Capital zal het management blijven ondersteunen in hun ‘buy & build’ strategie. De gefragmenteerde markt van hospitality software biedt beduidende opportuniteiten, en de groep heeft de ambitie om de rol van consolidator op te nemen. 
Link: https://www.stardekk.com/nl/, https://www.maxxton.com/, https://fortinocapital.com/
Trefwoorden: samenwerking, ic sector, hospitality software

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.