Geplaatst op: 11-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

NS vraagt reizigers om zich aan te melden

Test bij populaire bestemming voor dagjesmensen: Zandvoort

NS vraagt reizigers om zich aan te melden
Afgelopen zomer was het regelmatig te druk in de trein naar Zandvoort.

Vooraf aan NS even doorgeven welke treinverbinding je neemt, dat wil het spoorbedrijf graag. Het is nog vrijblijvend. In de NS-app zit de aanmeldservice ingebouwd. Ruim 200.000 keer is het systeem door een proef getest op het populaire traject voor dagjesmensen, Amsterdam - Zandvoort. Bij Zandvoort was het in de zomer van 2020 vaak té druk in de trein.

"Door de gedeeltelijke lockdown vervoeren we natuurlijk minder reizigers dan gebruikelijk”, vertelt Tjalling Smit, Raad van Bestuur van NS. "Toch weten we uit onderzoek dat er nu reizigers zijn die uit angst voor drukte een ander vervoersmiddel kiezen, terwijl reizen met de trein op een veilige en comfortabele manier kan”. Met de Treinwijzer wil NS zo veel mogelijk zorgen bij reizigers wegnemen zodat de trein een aantrekkelijk vervoersmiddel blijft. NS verwacht dat de aanmeldservice nog belangrijker wordt na de lockdown zodra er meer mensen met de trein reizen. 

Voorspelling verbeterd

De afgelopen weken heeft NS de voorspelling voor drukte in treinen verbeterd en aangepast op de coronasituatie. Met de input van reizigers via de aanmeldservice wordt de voorspelling nog nauwkeuriger. "Voor elke reis die je aanmeldt, kunnen we bij je volgende reis weer een betere voorspelling doen. En je helpt er ook andere reizigers mee”, aldus Smit. NS hoopt daarom dat zoveel mogelijk reizigers Treinwijzer gaan gebruiken.

200.000 keer getest

NS vraagt reizigers al langer hun reis aan te melden als proef met een beperkte groep reizigers op het traject Amsterdam-Zandvoort en wanneer reizigers een fiets meenemen. Daardoor is de techniek achter de Treinwijzer bijna 200.000 keer getest. Op basis van ervaringen en feedback van reizigers is de Treinwijzer ontwikkeld. Reizigers zijn niet verplicht om Treinwijzer te gebruiken.
Trefwoorden: trein, drukte, corona, druktemeter

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/10/24 t/m 13-10-24
12/10/24 t/m 13-10-24: Campervan Days
Tien vooraanstaande Nederlandse campermerken en NKC organiseren een gloednieuw event; Campervan Days...
15/10/24
15/10/24 t/m 15-10-24: Discover Your Future Networking Event
De Academy for Leisure & Events van de Breda University of Applied Sciences organiseert op dinsd...
23/10/24
23/10/24 t/m 23-10-24: Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeks...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...