Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker. 

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg ligt nabij het gelijknamige dorp op 1.200 meter hoogte waar al decennia Europese vorstenhuizen neerstrijken voor een wintersportvakantie. Het is ook op korte afstand gelegen van Lech, het dorp waar elke jaar weer de Nederlandse koninklijk familie op wintersportvakantie gaat.Het nieuwe EuroParcs-park omvat 134 recreatieobjecten. Elk van deze recreatieobjecten is geschikt voor vier tot zes personen en is gesitueerd op een grote kavel met een tuin en jacuzzi. "Zodat niet alleen het familiegevoel wordt versterkt maar ook een grote mate van privacy is gegarandeerd”, legt Wim Vos uit. Naast het resort ligt Wellnesspark Pettneu am Alberg met overdekt zwembad en uitgebreide wellnessvoorzieningen. 

Het familiebedrijf heeft inmiddels een vestiging in Duitsland die de activiteiten in de Duitstalige landen gaat structureren. "Want we mogen dan inmiddels bijna 40 resorts in bezit hebben: In onze visie is stilstand achteruitgang”, verklaart Wim Vos. "We zijn voornemens om op korte termijn onze marktpositie in Oostenrijk verder te versterken.” 

EuroParcs op shirt Feyenoord tijdens Europa League en KNVB-beker

EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) en Feyenoord verlengen de huidige overeenkomst tot en met juni 2022. Bovendien is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker dit seizoen. Het label Droomparken is tot en met juni 2021 als hoofdpartner zichtbaar, vanaf het seizoen 2021-2022 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal.

In de zomer van 2020 is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland onder de labels EuroParcs en Droomparken. Om de supporters dit seizoen alvast kennis te laten maken met EuroParcs, speelt Feyenoord tijdens de Europa League en KNVB Bekerwedstrijden met het label EuroParcs op de borst. Daarmee geeft EuroParcs direct invulling aan haar internationale ambities om zich sterker te richten op België, Duitsland en Oostenrijk (het thuisland van tegenstander Wolfsberger AC in de poulefase). 

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord is verheugd dat ze in deze moeilijke tijd het contract met EuroParcs hebben kunnen verlengen: "De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen. Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd, door middel van unieke en creatieve ideeën, nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen.”

Andries Bruil, namens de directie van EuroParcs Group: "Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één bedrijf vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk EuroParcs op de shirts van de Feyenoord-spelers in de Europa League te gaan spelen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en binnenkort nog één gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.” 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, vakantieparken, campings, sponsoring

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.