Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?

Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra (l) en Bart Siemerink.
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’. Zij kijken daarmee samen vooruit naar een bloeiend voorjaar van 2021 waarin bezoekers weer naar het park kunnen komen.

Jaarlijks brengen veel Amerikanen een bezoek aan Keukenhof. Het is de vraag of dat volgend jaar ook mogelijk is. Dat hangt af van de ontwikkelingen van het coronavirus en de eventuele reisbeperkingen.

Ambassadeur Hoekstra en zijn vrouw zijn liefhebbers van Keukenhof en vaste bezoekers aan het park. "Mijn vrouw en ik zouden afgelopen voorjaar bijna iedere week wel gasten uit de VS ontvangen, die er allemaal erg naar uitkeken om naar Keukenhof te gaan", geeft Hoekstra aan. "Helaas is het anders gelopen, maar ik hoop dat ze komend voorjaar alsnog kunnen komen. Dan zullen wij trots de American Dream-tulpen laten zien die we vandaag hebben helpen planten.”

Keukenhof verwacht voor volgend jaar dat de bezoekers vooral uit Nederland, Duitsland en België komen. "We kijken er naar uit dat we in 2021 weer bezoekers kunnen ontvangen in Keukenhof”, geeft Siemerink aan. In 2019 kwamen ruim 150.000 bezoekers vanuit de Verenigde Staten. We hopen hen snel weer te mogen begroeten in het park.”

Keukenhof is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.
Trefwoorden: Keukenhof, inkomend toerisme, attractie, recreatie

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...