Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-10-2020
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg gaat door

Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg gaat door
Veilig netwerken op de beursvloer. Foto: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs in Hardenberg op 17, 18 en 19 november 2020 kan en gaat veilig en verantwoord door. Hiervoor staan alle denkbare protocollen klaar. Ook vanuit de lokale instanties en de veiligheidsregio is groen licht gegeven voor de enige vakbeurs voor de gehele recreatiebranche in de Benelux. 

Uit de maatregelen blijkt onder meer dat bezoekers zich online dienen te registeren en dat registratie op het event niet langer mogelijk is. Bezoekers kiezen daarbij voor een specifieke dag, maar niet voor een bepaald tijdsblok. "Meer dan ooit heeft de veiligheid van onze exposanten en bezoekers onze topprioriteit. Wij stellen alles in het werk om voor de recreatiesector de veiligste plek te creëren om elkaar te ontmoeten en zaken te doen”, verklaart Roos op ’t Holt namens beursorganisator Easyfairs. Recreatie Vakbeurs is te bezoeken op dinsdag 17, woensdag 18 en donderdag 19 november in Evenementenhal Hardenberg.

Trendz gedraaid

Onlangs heeft Easyfairs al warm gedraaid met Trendz, haar eerste vakbeurs sinds de corona-uitbraak. Deze inkoopbeurs is succesvol verlopen en zowel exposanten als bezoekers gaven aan zich meer dan veilig te voelen en goede zaken te hebben gedaan. Op ’t Holt: "Voor Recreatie Vakbeurs hebben wij ook alle vertrouwen in een succesvol beursverloop. Wij voelen ons daarin gesteund door onze bezoekers, want zij zijn het schoolvoorbeeld van een sector die zich heeft aangepast aan de nieuwe werkelijkheid. Zij hebben sinds de corona-uitbraak een veilige omgeving gecreëerd op haar recreatieparken, campings en overige recreatieplekken. Zij weten als geen ander hoe belangrijk het is om de coronamaatregelen te respecteren en dat de economie verder hersteld wordt.”

Recreatie Vakbeurs: safest place to meet

De coronamaatregelen voor Recreatie Vakbeurs dragen zorg voor reiniging & hygiëne, persoonlijke bescherming & detectie en fysieke afstand. Onlangs zijn alle gezondheids- en veiligheidsprotocollen van Easyfairs voor haar andere locatie in Nederland (Evenementenhal Gorinchem) succesvol beoordeeld door SGS, de wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering. Deze protocollen worden ook ingezet voor Evenementenhal Hardenberg. "Deze SGS-organisatie is een zeer kritische autoriteit en internationaal erkend. Hierin gaan we verder dan welke beursorganisatie dan ook, omdat we alles-op-alles zetten om de meest veilige plek te creëren om samen te komen en zaken te doen. Deze zorgvuldigheid wordt ook zeer gewaardeerd door de lokale autoriteiten”, legt Op ’t Holt uit. 

Contactloos informatie verzamelen

Op ’t Holt: "Uit de maatregelen blijkt onder meer dat er een gescheiden in- en uitgang is, dat bezoekers zich vooraf online dienen te registreren voor een specifieke dag en dat overal de anderhalve meter afstand in acht moet worden genomen. Uiteraard worden tijdens de beurs de meest aangeraakte oppervlakten regelmatig gedesinfecteerd. Ook raden we bezoekers aan om gebruik te maken van onze Smart Badge technologie. Dit is niet alleen handig, het is ook een heel veilige manier om Recreatie Vakbeurs te bezoeken. Via de badge kan een bezoeker elektronisch product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Zoals iedereen van ons gewend is, is er voldoende eten en drinken verkrijgbaar. Wij verzoeken iedereen om voor het eten en drinken de handdesinfectiemiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij de horecapunten.”

Op de website van Recreatie Vakbeurs zijn speciale COVID-19-pagina’s te vinden met informatie over alle maatregelen die genomen worden voor bezoekers en exposanten. Website Recreatie Vakbeurs: www.recreatie-vakbeurs.nl
Trefwoorden: beurs, recreatie, corona, protocol, veilig

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...