Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Megaletters voor Rivierenland

Megaletters voor Rivierenland
Foto: RBT Rivierenland
Amsterdam mag de letters iAmsterdam dan bij het grof vuil hebben gezet, Rivierenland heeft levensgrote letters BETUWE laten maken. 

Op het kleinschalige streekmarketingevent onthulde wethouder er Rutger van Stappershoef van West-Betuwe onthulde de drie meter hoge letters. Deze zijn geplaatst in een fruitkist waardoor ze verplaatsbaar zijn en op iedere locatie in de Betuwe in te zetten zijn door evenementen, ondernemers en gemeenten. De megagrote letters zijn onderdeel van de regiospecifieke campagne 'Gelderland levert je mooie streken'.

Streken beter op de kaart

Tijdens het event ontvouwde het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland haar plannen  om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen.



Rivierenland ontwikkelt in snel tempo

Uit de meest recente cijfers uit de monitor vrijetijdseconomie is gebleken dat het toerisme in de regio sterk is gegroeid. De overnachtingen zijn bijvoorbeeld gegroeid met maar liefst 62%. Landelijk was dit slechts 4%. RBT Rivierenland is ook midden in de coronacrisis niet negatief. "Van veel ondernemers vernemen wij dat het beter is gegaan dan aanvankelijk werd gedacht", aldus directeur Richard de Bruin.” De organisatie is betrokken bij veel nieuwe dag- en verblijfsontwikkelingen in het gebied om ondernemers te inspireren, adviseren en bij te staan.

Toerisme Awards

Jan de Boer, voorzitter van het Speerpuntberaad Recreatie en Toerisme, heeft tijdens het Streekmarketingevent de Toerisme Award Rivierenland 2020 uitgereikt. Ondernemer Ben van Ooijen van De Tuinen van Appeltern mocht de Award in ontvangst nemen. De uitreiking van de Toerisme Award is een initiatief van RBT Rivierenland en is een waarderingsprijs voor het ondernemerschap. 
Link: https://rivierenland.biz/toerisme-en-recreatie-groeit-in-de-regio/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Gelderland, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...