Geplaatst op: 14-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden. 

Met naar schatting vergelijkbare aantallen bezoekers in juli en augustus als vorig jaar, leek het ondanks alle coronamaatregelen een goede zomer voor de Zeeuwse toeristische sector. Je zou bijna kunnen spreken over een ‘normale’ zomer, maar iedereen beseft dat dit jaar alles anders is.

Zeeland. Niet normaal Mooi’

Zeeland kiest ervoor geen genoegen te nemen met het veelbesproken ‘Nieuwe normaal’ en gaat voor herstel van de toeristische sector op basis van eigen kracht, karakter en trots. Met de nieuwe campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ wordt ook afscheid genomen van de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’ die drie jaar heeft gelopen. VVV Zeeland zet daarvoor in Nederland onder andere in op online- en social advertising in en outdoor reclame. In Duitsland wordt ook online campagne gevoerd samen met pr. Vanwege code oranje is de invulling voor België nog niet concreet. 

"Na een moeilijk eerste en tweede kwartaal zagen we afgelopen zomer dat de toeristische sector zich ondanks de coronamaatregelen ontzettend goed herstelt. Hopelijk kunnen we dit positieve gevoel doortrekken naar het najaar en de winter, want dat is hard nodig”, stelt directeur-bestuurder Erik van den Dobbelsteen van VVV Zeeland. "Gelukkig is Zeeland veelzijdiger dan zon, zee en strand en hebben we toeristen het hele jaar veel te bieden. Het is nu aan ons allemaal om te laten zien hoe mooi Zeeland is en wat er allemaal voor unieks te beleven valt. Als VVV Zeeland gaan wij graag voorop en bieden wij Zeeuwse ondernemers de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvol toeristisch najaar.” 



Zeeland klaar voor het najaar

Met de boodschap ‘Niet normaal mooi’ starten provincie Zeeland en VVV Zeeland een breed gedragen campagne voor toeristen én inwoners die komend najaar op zoek gaan naar een bijzondere vakantiebestemming in eigen land. Het offensief borduurt voort op het landelijke initiatief #hiermoetjezijn van NBTC Holland Marketing. Hierbinnen neemt Zeeland een eigenzinnige positie in en daagt iedereen uit om te ontdekken hoe contrastrijk, ongelooflijk, stormachtig, on-Nederlands en veelzijdig de provincie eigenlijk is. Ondernemers ontvangen van de VVV Zeeland een online toolkit om zo samen het toerisme via online advertising en sociale kanalen aan te jagen dit najaar.
Link: https://www.zakelijk.vvvzeeland.nl/portfolio/hersteloffensief
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, zeeland, campagnes

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/12/21
Toeristisch imago Groningen sterk verbeterd
Tussen 2019 en 2021 is de waardering van het toeristisch aanbod van de provincie Groningen sterk ges...
08/12/21
De nieuwe LF Waterlinieroute is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar 2022!
De nieuwste LF-icoonroute, de LF Waterlinieroute, is genomineerd voor Fietsroute van het Jaar. De ro...
07/12/21
Enkele reistrends voor 2022
Met nog een kleine maand te gaan, klopt het jaar 2022 aan de deur. We zijn veel bezig met trends en ontwikkelingen. Een paar opvallende en ook vreemde trends zetten we alvast bij elkaar.
07/12/21
Winterverlichting ontstoken in Den Haag
Corona schopt de winterprogrammering van de Hofstad in de war maar de kerstman en Saskia Bruines ontstaken maandagavond 6 december wel de winterverlichting. “Je beleeft nog steeds een Royal Winter, ook nu het winterprogramma in aangepaste vorm plaatsvindt”, vertelt wethouder Saskia Bruines.
07/12/21
Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco.
07/12/21
Particuliere toeristische verhuur verschuift van stad naar regio
Het toeristisch verhuren van woningen was lange tijd vooral een stedelijk fenomeen, maar hier is de laatste jaren verandering in gekomen.
06/12/21
Laadpalen bij particuliere vakantiewoningen
Het lijkt ‘klein bier’: een verhuurder van vakantiewoningen die laadpalen bij 12 van haar vakantiehuizen plaatst. Toch geeft het een trend aan dat we langzaam maar zeker op weg gaan naar elektrisch rijden. De behoefte blijkt wel uit het feit dat direct na ingebruikname auto’s al stonden te laden.
06/12/21
Recordverkoop campers
Voor het eerst zijn in Nederland in een jaar tijd meer dan 3.000 nieuwe kampeerauto’s verkocht. Tot en met november registreerden Bovag en RDC 3.029 nieuwe exemplaren. Er werden ook veel meer caravans geregistreerd en de tweedehands verkopen plusten flink.