Geplaatst op: 14-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden. 

Met naar schatting vergelijkbare aantallen bezoekers in juli en augustus als vorig jaar, leek het ondanks alle coronamaatregelen een goede zomer voor de Zeeuwse toeristische sector. Je zou bijna kunnen spreken over een ‘normale’ zomer, maar iedereen beseft dat dit jaar alles anders is.

Zeeland. Niet normaal Mooi’

Zeeland kiest ervoor geen genoegen te nemen met het veelbesproken ‘Nieuwe normaal’ en gaat voor herstel van de toeristische sector op basis van eigen kracht, karakter en trots. Met de nieuwe campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ wordt ook afscheid genomen van de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’ die drie jaar heeft gelopen. VVV Zeeland zet daarvoor in Nederland onder andere in op online- en social advertising in en outdoor reclame. In Duitsland wordt ook online campagne gevoerd samen met pr. Vanwege code oranje is de invulling voor België nog niet concreet. 

"Na een moeilijk eerste en tweede kwartaal zagen we afgelopen zomer dat de toeristische sector zich ondanks de coronamaatregelen ontzettend goed herstelt. Hopelijk kunnen we dit positieve gevoel doortrekken naar het najaar en de winter, want dat is hard nodig”, stelt directeur-bestuurder Erik van den Dobbelsteen van VVV Zeeland. "Gelukkig is Zeeland veelzijdiger dan zon, zee en strand en hebben we toeristen het hele jaar veel te bieden. Het is nu aan ons allemaal om te laten zien hoe mooi Zeeland is en wat er allemaal voor unieks te beleven valt. Als VVV Zeeland gaan wij graag voorop en bieden wij Zeeuwse ondernemers de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvol toeristisch najaar.” 



Zeeland klaar voor het najaar

Met de boodschap ‘Niet normaal mooi’ starten provincie Zeeland en VVV Zeeland een breed gedragen campagne voor toeristen én inwoners die komend najaar op zoek gaan naar een bijzondere vakantiebestemming in eigen land. Het offensief borduurt voort op het landelijke initiatief #hiermoetjezijn van NBTC Holland Marketing. Hierbinnen neemt Zeeland een eigenzinnige positie in en daagt iedereen uit om te ontdekken hoe contrastrijk, ongelooflijk, stormachtig, on-Nederlands en veelzijdig de provincie eigenlijk is. Ondernemers ontvangen van de VVV Zeeland een online toolkit om zo samen het toerisme via online advertising en sociale kanalen aan te jagen dit najaar.
Link: https://www.zakelijk.vvvzeeland.nl/portfolio/hersteloffensief
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, zeeland, campagnes

CELTH
 








||| Nieuws |||

30/08/24
Exclusief voor leden
Architect Western Region verlaat touroperator TUI
In oktober en november nemen in attractiepark Toverland angstaanjagende griezels de macht over Toverland tijdens 13 Halloween Nights in 2024.
30/08/24
Toverland voorbereiding op 13 Halloween Nights
In oktober en november nemen in attractiepark Toverland angstaanjagende griezels de macht over Toverland tijdens 13 Halloween Nights in 2024.
30/08/24
AirExplore krijgt goedkeuring voor VS
AirExplore, de luchtvaartmaatschappij van Slowakije, heeft goedkeuring gekregen van het Amerikaanse ministerie van Transport (US DOT) om commerciële vluchten te starten in het Amerikaanse luchtruim.
30/08/24
Schiphol gaat 6 miljard in infrastructuur investeren
Schiphol kondigt het grootste investeringsplan aan in de geschiedenis van de luchthaven om de infrastructuur, arbeidsomstandigheden en dienstverlening aan passagiers en luchtvaartmaatschappijen te verbeteren. Schiphol gaat de komende vijf jaar 6 miljard euro investeren.
30/08/24
Sterk toeristisch halfjaar voor Tsjechië
Het toerisme in Tsjechië blijft in 2024 sterk groeien, volgens recente cijfers van het Czech Statistical Office. In de eerste helft van 2024 bezochten 4,7 miljoen buitenlandse toeristen het land, een stijging van 12,8% ten opzichte van vorig jaar.
29/08/24
Schoonmaakbedrijf CSU wil ICS overnemen
Uit een melding bij Autoriteit Consument en Markt blijkt dat CSU Groep de ICS Groep wil overnemen. De bedrijven hebben op 23 augustus 2024 de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de overname.
29/08/24
Exclusief voor leden
Interactieve beleving fort Nigtevecht
Hoe werkt een waterlinie? Hoe vuur je een kanon af? Hoe was het soldatenleven in de Eerste Wereldoorlog op het fort? De antwoorden op deze vragen krijg je in de multimediale en interactieve beleving ‘Bewapend met water’ van Natuurmonumenten op Fort bij Nigtevecht bij Abcoude.
29/08/24
Vakbond vraagt om wet recht op onbereikbaarheid
Kitty Jong, vicevoorzitter FNV, pleit voor het invoeren van een wetsvoorstel dat werknemers het ‘recht op onbereikbaarheid’ geeft: ‘Burn-out als gevolg van een te hoge werkdruk is beroepsziekte nummer één in Nederland’.

||| Agenda |||

28/08/24
28/08/24 t/m 01-09-24: HISWA te Water
Eind augustus is de Bataviahaven van Lelystad omgetoverd tot een waar watersport-paradijs. Dan ligge...
03/09/24
03/09/24 t/m 03-09-24: Online Kennissessie Landelijke database logiesaccommodaties
De Landelijke Data Alliantie organiseert op dinsdag 3 september 2024 tussen 11:00 en 12:00 de online...
10/09/24
10/09/24 t/m 10-09-24: Horwath HTL Hotel Event 2024
Op de Tweede Dinsdag van September (dat is 10 september) organiseert Horwath HTL het Hotel Even...
23/09/24
23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...