Geplaatst op: 14-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland

Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden. 

Met naar schatting vergelijkbare aantallen bezoekers in juli en augustus als vorig jaar, leek het ondanks alle coronamaatregelen een goede zomer voor de Zeeuwse toeristische sector. Je zou bijna kunnen spreken over een ‘normale’ zomer, maar iedereen beseft dat dit jaar alles anders is.

Zeeland. Niet normaal Mooi’

Zeeland kiest ervoor geen genoegen te nemen met het veelbesproken ‘Nieuwe normaal’ en gaat voor herstel van de toeristische sector op basis van eigen kracht, karakter en trots. Met de nieuwe campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ wordt ook afscheid genomen van de campagne ‘Niet iedereen houdt van Zeeland. Mooi’ die drie jaar heeft gelopen. VVV Zeeland zet daarvoor in Nederland onder andere in op online- en social advertising in en outdoor reclame. In Duitsland wordt ook online campagne gevoerd samen met pr. Vanwege code oranje is de invulling voor België nog niet concreet. 

"Na een moeilijk eerste en tweede kwartaal zagen we afgelopen zomer dat de toeristische sector zich ondanks de coronamaatregelen ontzettend goed herstelt. Hopelijk kunnen we dit positieve gevoel doortrekken naar het najaar en de winter, want dat is hard nodig”, stelt directeur-bestuurder Erik van den Dobbelsteen van VVV Zeeland. "Gelukkig is Zeeland veelzijdiger dan zon, zee en strand en hebben we toeristen het hele jaar veel te bieden. Het is nu aan ons allemaal om te laten zien hoe mooi Zeeland is en wat er allemaal voor unieks te beleven valt. Als VVV Zeeland gaan wij graag voorop en bieden wij Zeeuwse ondernemers de mogelijkheden om bij te dragen aan een succesvol toeristisch najaar.” 



Zeeland klaar voor het najaar

Met de boodschap ‘Niet normaal mooi’ starten provincie Zeeland en VVV Zeeland een breed gedragen campagne voor toeristen én inwoners die komend najaar op zoek gaan naar een bijzondere vakantiebestemming in eigen land. Het offensief borduurt voort op het landelijke initiatief #hiermoetjezijn van NBTC Holland Marketing. Hierbinnen neemt Zeeland een eigenzinnige positie in en daagt iedereen uit om te ontdekken hoe contrastrijk, ongelooflijk, stormachtig, on-Nederlands en veelzijdig de provincie eigenlijk is. Ondernemers ontvangen van de VVV Zeeland een online toolkit om zo samen het toerisme via online advertising en sociale kanalen aan te jagen dit najaar.
Link: https://www.zakelijk.vvvzeeland.nl/portfolio/hersteloffensief
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, zeeland, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

18/07/25
Eerste 'surf-kas' zuivert Amsterdams kanaalwater
De Amsterdamse ontwerper Frederik van Os heeft een innovatieve manier bedacht om waterrecreatie te combineren met ecologisch herstel. Zijn project, de Surf Pill, is een drijvende ‘surf-kas’ die kanaalwater zuivert terwijl mensen erop kunnen surfen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Koelere bestemmingen populair bij last-minute zomervakanties
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
18/07/25
Hein Pasman wordt directeur Landschap Erfgoed Utrecht
Hein Pasman is met ingang van 1 juli jl. benoemd tot algemeen directeur van Landschap Erfgoed Utrecht. Pasman nam deze positie al enige maanden waar na het vertrek van de vorige directeur. De tijdelijke invulling is nu door de Raad van Toezicht omgezet in een permanente aanstelling.
17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...