Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Provincie Noord-Holland reserveert 300.000 sponsorgeld voor getroffen evenementen

Provincie Noord-Holland reserveert 300.000 sponsorgeld voor getroffen evenementen
Foto: Klaas Wiersma
De provincie Noord-Holland gaat vanwege de COVID-19-crisis evenementen eenmalig sponsoren. Daarvoor een een budget van 300.000 euro beschikbaar. 

Veel evenementen hebben te maken met extra maatregelen ter bestrijding van verspreiding van het COVID-19 virus. Dit brengt extra kosten met zich mee en tegelijkertijd vallen soms inkomsten weg. Daarom wil de provincie Noord-Holland de komende maanden meer evenementen eenmalig sponsoren en heeft daarvoor een bedrag van 300.000 euro beschikbaar. 

Evenementen zijn belangrijk

De provincie heeft een sponsorbeleid voor grote evenementen met een bovenregionale uitstraling, zoals Bevrijdingspop Haarlem, het Dam-tot-Dam weekend en MOOOISTE landschapsfestival. De provincie Noord-Holland heeft besloten om de grotere culturele en sportieve evenementen in Noord-Holland de laatste maanden van dit jaar extra te ondersteunen. Evenementen hebben te kampen met de RIVM–richtlijnen en zien inkomsten wegvallen. Omdat evenementen belangrijk zijn voor de regionale economie en sociale cohesie maakt de provincie extra sponsorgelden vrij. 

Extra sponsoring

Culturele en sportieve evenementen met een bovenregionale uitstraling kunnen in aanmerking komen voor extra sponsoring. De provincie Noord-Holland gaat op zoek naar evenementen die voldoen aan de sponsorvoorwaarden, maar evenementenorganisaties kunnen zelf ook contact opnemen als zij menen in aanmerking te komen. Belangrijke voorwaarden zijn dat een deel van de sponsorbijdrage moet worden ingezet voor verduurzaming van het evenement en inclusiviteit. De regeling is geldig voor evenementen tot en met 1 juni 2021. Het budget is beperkt, dus organisaties kunnen zich het beste zo snel mogelijk aanmelden. 
Link: https://www.noord-holland.nl/Onderwerpen/Toerisme_recreatie/Festivals_Evenementen
Trefwoorden: evenementen, crisis, corona, beleid, Noord-Holland, subsidies

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.