Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd. Deze keuze is niet zomaar gemaakt. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 ondervraagden dit najaar nog een weekendje weg wil. Na wandelen is het bezoek van landgoederen en kastelen bij de doelgroep erg populair. Daarmee koppelt MarketingOost consumentenonderzoek aan haar marketingplannen. Een minigids die ondernemers aan hun online bezoekers kunnen aanbieden moet de oriëntatiefase versterken.

De interesse in kastelen en landgoederen komt samen met de VisitOost commercial die van 14 t/m 30 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Twente. De kastelen en landgoederen die er staan, geven de kijker het gevoel zich in de Bourgogne te bevinden, maar het is gewoon hier in het on-Nederlandse Overijssel. 

Door het inzetten van een TV-commercial zet zij Overijssel dit najaar in de spotlight om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en een impuls te geven aan het aanbod van vrijetijdsondernemers. Voor gasten is veiligheid overigens nog steeds heel erg belangrijk. Twee derde wil dan ook alleen ergens naartoe gaan als duidelijk is hoe er met de maatregelen wordt omgegaan.

Minigids

Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost minigids ontwikkeld. De minigids kunnen ondernemers in Overijssel implementeren op hun website om zodoende de bezoeker meer informatie te geven over haar vakantie of dagje uit in Overijssel. Via een eenvoudig menu kan de ondernemer zijn eigen banner ontwikkelen en op de site plaatsen. VisitOost brengt hiermee relevante agenda-items, verhalen en tips over de omgeving van de betreffende ondernemer onder de aandacht. Op dit moment wordt de minigids al door meer dan 200 ondernemers gebruikt zoals De Harmonie (Giethoorn), Boerderijcamping Varsenerveld (Ommen), Bakkerij van der Most (Ommen, Lemelerveld, Dalfsen), Reestlandhoeve (Balkbrug) en ’t Keampke (De Lutte).
Topics:Marketing
Trefwoorden: markering, onderzoek, Overijssel, campagnes

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/11/20
Coronacampagnes MarketingOost leveren Lovie Award op
Liesje22 en de Familie Flamingo zijn beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onders...
20/11/20
Oproep MKB-Nederland voor ruime steun aan expliciet en impliciet gesloten  bedrijven
MKB-Nederland vindt dat het 3e steunpakket voor ondernemers drastisch moet worden aangepast. Zeker voor bedrijven die op last van de overheid expliciet en impliciet zijn gesloten. De steun moet juist worden verruimd omdat ondernemers door hun reserves heen zijn.
18/11/20
Winnaars fotowedstrijd Landschapskunst bekend
Een half jaar na de lancering van de fotowedstrijd Landschapskunst mag De Groene Koepel de winnende ...
18/11/20
Avonturenhuis ontvangt LEADER-subsidie
Voor de bouw van het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed Zeewolde is de zogenoemde LEADER-subsidie toegekend, een bedrag van maar liefst € 500.000,- euro. Het Avonturenhuis wordt in 4 pagina's belicht in de komende R&T die 24 november bij de abonnees aankomt.
16/11/20
Eindhoven organiseerde in diepste geheim GLOW 2020
Net als veel andere evenementen kon ook het Eindhovense lichtkunstfestival GLOW dit jaar niet in de gebruikelijke vorm doorgaan. De organisatie is de afgelopen maanden in het diepste geheim bezig geweest een alternatief te organiseren. En dat is gelukt.
03/11/20
Exclusief voor leden
Le Champion schrapt zijn fysieke sportevenementen
Sportorganisatie Le Champion heeft besloten om geen fysieke evenementen te organiseren tot 1 maart 2...
02/11/20
IVN ziet negatieve invloed illegale feesten in natuur
Naast de kritiek die jongeren krijgen vanwege het schenden van de coronamaatregelen ziet IVN negatieve invloed van de feesten op de natuur.
27/10/20
Kabinet komt met aanvullende steun voor horeca, evenementen, theater, sport en toeleveranciers
De Nederlandse regering heeft vandaag extra steunmaatregelen aangekondigd voor bedrijven die zwaar zijn getroffen door de recente beperkingen.