Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-09-2020
Auteur: Marc Gerlings

Duurzame evenementenlocatie B House met bijenvolk als buurman

Project

Duurzame evenementenlocatie B House met bijenvolk als buurman
B House. Foto: Novotel
Een duurzame multifunctionele evenementenlocatie met de naam B House is geopend bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Het ziet er heel Hollands uit want het is een kas. Wat voorheen een groene binnentuin was die onderdak bood aan vele honingbijen, is straks een unieke, 260m2 multifunctionele evenementlocatie met moderne technologie. De honingbijen hebben een nieuw thuis gekregen op het dak en in een nis tussen de kas en het bestaande pand. 

De honingbijen zijn onderdeel van een langer lopend duurzaamheidsproject. Gelukkig kreeg het bijenvolk een nieuw huis bij dit hotel. Dat maakte ruimte voor de kas. De kas is ontworpen door architect Mulderblauw en dient als verlengstuk van de lobby. Het hotel meldt daarbij extra dat de kas een prettig binnenklimaat heeft. Wat voor evenementen wil het hotel aantrekken?

Het is geschikt voor vergaderingen, evenementen en informele bijeenkomsten. Om ervoor te zorgen dat deze locatie voor elk soort evenement bruikbaar kan zijn, is er geïnvesteerd in hoogwaardige audio- en videomogelijkheden. De kas beschikt over een ledwall van bijna 15 m2 en een Fohn speakersysteem met een vermogen van 1000W. Zo kunnen er ook exposities, bruiloften of seminars georganiseerd worden. 

Duurzaamheid voorop 

De bijen hebben toch voor een nalatenschap in het denken over duurzaamheid achtergelaten. Het groene karakter komt niet alleen terug in de uitstraling, maar ook in de keuken van The B House. Je kunt hier bijzondere culinaire producten bestellen als het eigen gebrouwen honingbier of een circulaire vegetarische oesterzwam bitterbal. The B House werkt in de horeca met Hollands weiderund, vis met een MSC-kwalificatie, biologisch fruit en zoveel mogelijk seizoensgebonden groentes. 


Groene scheidingen zijn mogelijk in deze multifunctionele ruimte.

General Manager van het Novotel Amsterdam Schiphol Airport hotel Floris Licht is enthousiast over het nieuwe concept: "We hebben een mix van enthousiaste en creatieve professionals in huis. In mijn opzicht is dit, in combinatie met zo’n innovatieve en inspirerende locatie, de beste formule om uitstekende evenementen te organiseren.” 




De ingang naar B House.
Trefwoorden: project, kas, Novotel, evenementen, leisure, duurzaamheid

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...