Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Applaus en donaties voor pr-actie We Love Reddingsbrigade

Applaus en donaties voor pr-actie We Love Reddingsbrigade
Meer budget voor de Reddingsbrigade.
Casper van Diemen zag de nood bij de Reddingsbrigade. Als eigenaar van pr-bureau Van Diemen PR zocht hij natuurlijk een pr oplossing. Het leverde applaus en donaties op.

Casper: "Wij zijn gek op ondernemende mensen met bakken energie. Wanneer zij mooie ideeën hebben om aandacht te trekken voelen wij ons geroepen om daarnaast te gaan staan door het idee of concept verder aan te scherpen en onder de aandacht te brengen van de media. Eén van die relaties met bakken energie is Rob Lammers (uitbater van strandrestaurant Nederzandt in Noordwijk). Hij verwondert zich over de beperkte middelen van de Nederlandse reddingsdienst. Waarbij er constant media-aandacht is voor mensen in nood, maar niet voor het structurele tekort aan medewerkers, materieel en budget van de reddingsbrigade zelf. Men beschouwt deze vrijwilligers als een vanzelfsprekendheid."

Vliegtuig met mega banner en media uitgenodigd

In deze tijd verwacht je meteen een online stunt maar Casper koos voor communicatie boven het strand. "We hebben gewerkt aan een PR-stunt genaamd ‘We Love reddingsbrigade’. We hebben een donatiepagina gemaakt en Rob wist een vliegtuig te strikken met mega banner. Met daarop uiteraard de tekst ‘we love reddingsbrigade’ dat de gehele kustlijn van Noord-Holland en Zuid-Holland langs vloog. Mensen waren letterlijk aan het applaudisseren op het strand. Wij hebben media uitgenodigd om erbij te zijn met prachtige aandacht en dat leverde een lekker groot item op in onder meer Hart van Nederland. Daarnaast was er ook veel aandacht in andere media. Hulde voor de energie van Rob en wat lekker om hieraan bij te mogen dragen door onze skills in te zetten."
Link: https://www.doneeractie.nl/we-love-reddingsbrigade/-45254
Topics:Marketing
Trefwoorden: reddingsbrigade, strand, Noordzee, Noordwijk

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...