Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-08-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg
Limburg Marketing ziet op haar website een krachtig herstel van het toerisme in Midden-Limburg. Na een flinke dip in het voorjaar is het digitale bezoek in de zomer krachtig hersteld met bijna twee keer meer bezoek in vergelijking met 2019. Bezoekers zijn vooral geïnteresseerd in waterrecreatie en routes. Ook het bezoek uit buurlanden nam fors toe. 

Gedurende de eerste 6 weken van de vakantieperiode (1 juli t/m 15 augustus) is er 85% méér bezoek op www.vvvmiddenlimburg.nl geweest dan in dezelfde periode van 2019. Dit terwijl in de periode maart, april en mei de cijfers nog 23% mínder waren dan in dezelfde periode vorig jaar. 


Toppers in de regio

Waterrecreatie en routeplanning zijn de meest bezochte thema's op de website van VVV Midden-Limburg. De stijging van het aantal fysieke bezoekers is ook duidelijk merkbaar op zowel de terrassen in de gehele regio, als ook in de binnensteden van zowel Roermond als Weert. Ook het grote aantal fietsers en wandelaars in de regio valt op. Daarmee is de dagrecreatie weer goed op gang. De overnachtingslocaties, met name campings en bungalowparken, hebben een zeer hoge bezettingsgraad.  

Bezoek uit buurlanden 

Niet alleen het digitale bezoek vanuit Nederland is met 81% toegenomen t.o.v. 2019, maar ook de Duitse (+99%) en Belgische (+104%) bezoekers weten in de eerste helft van de zomerperiode de regio aanmerkelijk meer te vinden van vorig jaar.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, limburg

CELTH




||| Nieuws |||

23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...