Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-08-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg

Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg
Limburg Marketing ziet op haar website een krachtig herstel van het toerisme in Midden-Limburg. Na een flinke dip in het voorjaar is het digitale bezoek in de zomer krachtig hersteld met bijna twee keer meer bezoek in vergelijking met 2019. Bezoekers zijn vooral geïnteresseerd in waterrecreatie en routes. Ook het bezoek uit buurlanden nam fors toe. 

Gedurende de eerste 6 weken van de vakantieperiode (1 juli t/m 15 augustus) is er 85% méér bezoek op www.vvvmiddenlimburg.nl geweest dan in dezelfde periode van 2019. Dit terwijl in de periode maart, april en mei de cijfers nog 23% mínder waren dan in dezelfde periode vorig jaar. 


Toppers in de regio

Waterrecreatie en routeplanning zijn de meest bezochte thema's op de website van VVV Midden-Limburg. De stijging van het aantal fysieke bezoekers is ook duidelijk merkbaar op zowel de terrassen in de gehele regio, als ook in de binnensteden van zowel Roermond als Weert. Ook het grote aantal fietsers en wandelaars in de regio valt op. Daarmee is de dagrecreatie weer goed op gang. De overnachtingslocaties, met name campings en bungalowparken, hebben een zeer hoge bezettingsgraad.  

Bezoek uit buurlanden 

Niet alleen het digitale bezoek vanuit Nederland is met 81% toegenomen t.o.v. 2019, maar ook de Duitse (+99%) en Belgische (+104%) bezoekers weten in de eerste helft van de zomerperiode de regio aanmerkelijk meer te vinden van vorig jaar.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, limburg

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.