Geplaatst op: 11-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Formele goedkeuring in België voor overname Corendon door Sunweb

Formele goedkeuring in België voor overname Corendon door Sunweb
In België is er goedkeuring voor de overname. ACM doet nog extra onderzoek in Nederland. Foto: Sunweb Group.
Reisorganisatie Sunweb Group heeft formele goedkeuring gekregen van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) op de overname van Corendon Holding B.V. in België. De BMA is van mening dat de overname de concurrentiepositie van andere reisorganisaties niet zal schaden. In Nederland wordt nog extra onderzoek uitgevoerd door Autoriteit Consument & Markt.

Op 3 juni 2019 maakte Sunweb Group de voorgenomen overname van Corendon Holding B.V. bekend. Na kennisgeving aan de Europese Commissie en het doorlopen van het beoordelingsproces, is de transactie doorverwezen naar de nationale mededingingsautoriteiten in Nederland (Autoriteit Consument & Markt, ACM) en BMA in België. 

De BMA heeft de overname voor België nu goedgekeurd. De Belgische autoriteit is van mening dat de twee organisaties zich in een snel bewegende en competitieve markt kunnen versterken en tevens ervoor zorgen dat de consument na het faillissement van Thomas Cook nog voldoende keuzemogelijkheden heeft.


Irritatie over ACM

Sunweb kwam zelf naar buiten met het nieuws van de BMA goedkeuring. Daar is een duidelijke reden voor. De organisatie hoopt dat met het Belgische besluit, een Nederlandse beslissing in een stroomversnelling raakt.
Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group, vertelt: "We zijn blij met de formele goedkeuring op de overname van Corendon in België. De laatste stap in het overnameproces is goedkeuring van de Nederlandse Autoriteit Consument & Markt (ACM). Het volledige proces loopt inmiddels meer dan een jaar, ACM dient voor eind oktober een besluit te nemen.”
Trefwoorden: overname, Corendon, Sunweb, BMA, ACM

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/01/21
Meldpunt voor snellere betaling aan mkb
Een mkb-onderneming die door een groot bedrijf niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaald krijgt, kan dit vanaf vandaag anoniem melden bij het tijdelijk Meldpunt Achterstallige Betalingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
26/01/21
Holland is exit, welkom voor The Netherlands
NBTC heeft op haar event NBTC Focus haar strategie voor 2021 bekend gemaakt. Tegelijkertijd werd het nieuwe NL-logo dat de Nederlandse overheid overal in het buitenland gebruikt ook voor NBTC gelanceerd. Het domein holland.com is nog wel het internationale platform maar op deze site is Holland overal ingeruild voor The Netherlands.
25/01/21
Nederlands toerisme ook in 2021 nog ver van niveau 2019
Nederland heeft in 2020 7,1 miljoen internationale gasten verwelkomd, 65% minder dan in 2019. Ook het aantal Nederlandse gasten kreeg een knauw en daalde met 26% naar 19 miljoen. Dat maakte NBTC vandaag bekend op haar event NBTC Focus.
25/01/21
Bijna alle vakantiegangers naar buitenland bereid tot vaccinatie
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
25/01/21
RCN Vakantieparken breidt uit naar Duitsland
RCN Vakantieparken, bekend van 17 vakantieparken en campings in Nederland en Frankrijk, breidt uit n...
25/01/21
Reisplannen Nederlanders steeds later
Steeds minder Nederlanders hebben reisplannen en de plannen die er zijn schuiven steeds verder naar achteren. Nederlanders zijn een stuk negatiever dan de gemiddelde Europeaan.
25/01/21
Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
25/01/21
Fries Museum leent medewerkers uit aan zorg
Enkele balie- en beveiligingsmedewerkers van het Fries Museum gaan de komende weken aan de slag als ...