Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Japan kiest ander pr-bureau

Japan kiest ander pr-bureau
Het gouden paviljoen in Kyoto.
Japan National Tourism Organization (JNTO), het officiële marketing en toerisme bureau voor Japan heeft USP Marketing PR in Amsterdam aangesteld als PR en travel trade bureau in Nederland. JNTO kijkt al naar de toepassing van het nieuwe normaal in reizen.

In 2019 bezochten ruim 79.000 Nederlanders Japan, het hoogste aantal bezoekers en dat betekende een groeipercentage van 10.3%. JNTO streeft naar verdere groei binnen de Nederlandse markt.

Tomohide Ichikawa, Executive Director van JNTO London Office: "In de nabije toekomst zal ‘het nieuwe normaal’ de reisvoorkeuren van consumenten hervormen. Japan heeft veel te bieden als toeristische bestemming en verwelkomt bezoekers uit Nederland graag om hen kennis te laten maken met de schat aan belevingen die het land te bieden heeft. Denk aan de unieke landschappen, regionale culturen en culinaire ervaringen. We zijn verheugd om USP Marketing PR als onze partner te hebben en kijken ernaar uit om met hen samen te werken om onze marketingstrategieën te versterken, in nauwe samenwerking met Nederlandse media en reisorganisaties."

Jeannette Spits, CEO van USP Marketing PR: "Japan is een prachtig land met een rijke cultuur, een spectaculaire keuken, fascinerende steden en natuur en veel intrigerende verhalen. We zijn erg blij om samen te werken met JNTO en samen met ons media- en travel trade netwerk de Nederlandse consumenten te inspireren om Japan te bezoeken.”
Trefwoorden: Japan, reizen, pr, marketing, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.