Geplaatst op: 23-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tips van vrienden zien op Terschelling Tips app

Tips van vrienden zien op Terschelling Tips app
Afbeelding van ei6 via Pixabay
De VVV Terschelling lanceerde onlangs ‘Terschelling Tips’, een app vol tips met activiteiten in de natuur op Terschelling. Bijzonder is dat gebruikers kunnen zelf ook tips toevoegen, tips van vrienden zien en vragen. De app is op het nieuwe platform GoHere ontwikkeld dat dit jaar nog in de finale stond van het beste reisidee

Natuur centraal in visitor management

De app biedt inspiratie voor toeristen en legt de nadruk op de mogelijkheden op het eiland, in plaats van de onmogelijkheden op dit moment. Naast het bieden van inspiratie is de app ook bedoeld als extra communicatiemiddel zodat er snel geschakeld kan worden als het te druk wordt op plekken of als meer spreiding wenselijk is. ‘Door middel van tips kunnen we sturing geven aan toeristenstromen en indien nodig via een pushbericht een oproep doen of waarschuwen. We willen vooral inspireren, je hoort al genoeg wat er niet mag’, zegt Michel Aaldering, directeur VVV Terschelling.

#TerschellingChallenge

Er zijn extra voorzieningen getroffen om de gasten van Terschelling goed de natuur te kunnen laten beleven. Enkele fietspaden zijn verbreed en voorzien van markeringen. Ook heeft Staatsbosbeheer 25 nieuwe picknickbanken geplaatst op verschillende plaatsen op het eiland. Via de hashtag #TerschellingChallenge worden gasten uitgedaagd om de mooiste plekken in de natuur te ontdekken. Staatsbosbeheer heeft hiervoor een selectie gemaakt van bijzondere plekken. Een mobiele hashtag komt op diverse plekken op het eiland terug om de gasten te prikkelen voor een ontdekkingstocht.   

GoHere

De app kon op korte termijn gelanceerd worden door gebruik te maken van het GoHere platform. Dit platform biedt (reis) organisaties en gemeenten de mogelijkheid snel een eigen app live te zetten met betrouwbare tips en is begin dit jaar door de ANVR uitgeroepen tot de top-3 beste reisideeën. ‘Doordat de basis van de app al ontwikkeld is, konden we snel schakelen. Dat bleek nu een uitkomst’, aldus Menno Biesiot, directeur van GoHere. De ‘Terschelling Tips App is gratis te downloaden in de Appstore of Google Play.


Link: http://app.gohere.app/share/terschelling/download/
Trefwoorden: dmo, marketing, natuur, apps, visitor management, kusttoerisme, friesland, waddeneilanden

||| Blogs |||

30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/06/21
Pilot met 5 waterfietsen in Schiedam
Van sup, fluisterboot naar sloep, Schiedam ziet graag meer gasten op het water. De gemeente start een pilot met de verhuur van 5 waterfietsen.
22/06/21
Drenthe investeert fors in Hunebed Highway
Recreatieondernemers rond de ‘Hunebed Highway’ lanceren een ‘app’ waarmee toeristen op hun mobiele telefoon nog sneller wegwijs gemaakt worden ‘naar’ of ‘op’ deze Drentse toeristische bestemming. Met deze investering hopen de ondernemers en de provincie de naamsbekendheid en de reputatie van het gebied te verbeteren. Uiteindelijk moet de 'Hunebed Highway' een A-merk worden.
18/06/21
Exclusief voor leden
Vacansoleil actief op Spaanse markt
De Nederlandse campingspecialist Vacansoleil gaat voor het eerst vakanties verkopen aan Spaanse campingliefhebbers. Spanjaarden zijn fanatieke kampeerders en daarom ziet Vacansoleil groeikansen. “Spaanse vakantiegangers gaan graag in eigen land kamperen, maar ze reizen ook naar andere Zuid-Europese landen”, aldus commercieel directeur Jacky Lambert.
18/06/21
Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt
Vakantiepark De Twee Bruggen heeft samen met Achterhoek Toerisme en de medewerking van Winterswijk Marketing achter de receptie van het park een inspiratiepunt ingericht.
17/06/21
Zoom in op Noordwijk.
Vandaag start de campagne Uitgezoomd? Zoom in op Noordwijk, gericht op de nationale zakelijke bezoek...
15/06/21
Parkstadfilm: een streek die zich telkens opnieuw uitvindt
Visit Zuid-Limburg lanceerde gisteren de film ‘Parkstad, door de tijden heen’, een productie over de wispelturige geschiedenis van Parkstad Limburg. De film is te zien in de kleine cinema in de nieuwe Visit Zuid-Limburg Heerlen-Parkstad Experience.
15/06/21
Kees van Wijk vertrekt bij VVV Nederland
Op 1 juli 2021 vertrekt Kees van Wijk als algemeen directeur van VVV Nederland B.V. Hij wordt opgevolgd door de huidige directeur Giftcards en Transitie Jos Peeters. Kees van Wijk blijft wel actief in Gastvrij Nederland.
10/06/21
Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen
Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen.