Geplaatst op: 11-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget

MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel. Dat doen ze met online campagnes, pers en PR en door aan te sluiten op de "Hier moet je zijn” beweging in samenwerking met het NBTC. Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld. 

Met deze widget kunnen bedrijven op de eigen site niet alleen Overijssel promoten maar ook de  bezoekers meer informatie geven over zijn of haar vakantie of dagje uit. Via de widget kunnen websitebezoekers meer informatie vinden over de omgeving van uw bedrijf. 

Bedrijven kunnen zelf aangeven welke informatie hun websitebezoeker te zien krijgt. Zo kan uw websitebezoeker via de widget activiteiten in de buurt vinden maar ook routes, recepten en een kaart van de omgeving. Via een eenvoudig menu stellen ze in welke categorieën u zichtbaar wilt hebben en kiezen vervolgens een banner uit. Deze banner komt tevoorschijn wanneer ze het script plaatsten op de eigen website. Als de bezoeker vervolgens op de banner klikt komt de widget tevoorschijn. 

Link: https://www.visitoost.nl/embed?utm_source=MarketingOost+-+corporate&utm_campaign=43b0dc2409-EMAIL_CAMPAIGN_2020_02_13_10_30_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5b549b675f-43b0dc2409-152425781&mc_cid=43b0dc2409&mc_eid=32d562ad8b
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, Overijssel

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

04/10/23
04/10/23 · Horeca | Lees meer
Een Nederlands restaurant is uitgeroepen tot beste van de wereld op de grootste online review webs...
04/10/23
Exclusief voor leden
Toeslag voor werknemers Schiphol blijft
Vakbonden FNV en CNV hebben afspraken gemaakt over behoud van de medewerkerstoeslag op Schiphol. Die geldt onder meer voor beveiligers, schoonmakers en begeleiders van mensen met beperkte mobiliteit. En er is een doorbraak op ‘leefbaar loon’.
04/10/23
UNWTO start campagne om reisgedrag te veranderen
UNWTO heeft een nieuw wereldwijd initiatief 'Tourism Opens Minds' gelanceerd om landen, leiders in de toeristische sector en consumenten aan te moedigen om meer open-minded te zijn bij het kiezen van een reisbestemming.
04/10/23
Beekse Bergen start met ‘Light Safari’ in de wintermaanden
Safaripark Beekse Bergen organiseert bijzondere avondopeningen in de winter: de Light Safari. Bezoekers lopen via een speciale wandelroute langs kleurrijk verlichte dieren, bloemen en planten. Light Safari is te bezoeken vanaf donderdag 7 december tot en met zondag 25 februari.
04/10/23
Meer omzet maar minder boekingen voor Nederlandse verblijfsrecreatie
Hoe heeft de Nederlandse verblijfsrecreatie qua boekingen en omzet het deze zomer gedaan? Als eerste komt Stratech met resultaten uit haar boekingsmonitor. En die zijn door het matige en wisselvallige weer licht tegenvallend met minder boekingen maar gelukkig wel meer omzet.
04/10/23
Exclusief voor leden
Avalon wint Best Rides of the Year
Attractiepark Toverland heeft tijdens de vakbeurs IAAPA Expo Europe in Wenen twee gouden en drie zilveren awards in de wacht mogen slepen. Zo won Toverland de gouden Park World Excellence Award voor ‘Best Regional Park of the Year’ en werden de nieuwe attracties in themagebied Avalon uitgeroepen tot ‘Best Rides of the Year’.
04/10/23
Exclusief voor leden
Bezit van caravan of kampeerauto groeit sterk onder jongere doelgroep
Het caravan- en camperbezit onder jonge doelgroepen is sinds de uitbraak van corona fors harder is gestegen dan in andere leeftijdscategorieën. Dat melden Kampeer en Caravan Industrie (KCI) en Jaarbeurs naar aanleiding van de start van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs.
03/10/23
Exclusief voor leden
Afvalfonds Verpakkingen omarmt sector leisure
Bij attractiepark Walibi Holland kunnen gasten vanaf zaterdag 7 oktober hun statiegeldflesjes en -blikjes inleveren. Wie dat doet, krijgt het statiegeld meteen terug via Tikkie.

||| Agenda |||

12/10/23
12/10/23 t/m 12-10-23: Screw up morning: Leisure en toerisme in stedelijke ontwikkeling
Tijdens de Screw Up Morning op donderdag 12 oktober 2023 brengen Sweco, J2Leisure en Expertise Netw...
23/10/23 t/m 24-10-23
23/10/23 t/m 24-10-23: Glamping 2-Daagse
Pleisureworld organiseert op 23 en 24 oktober een Glamping 2-Daagse. De reis trekt in twee dagen tij...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...