Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Kampen gaat met animatieteam in de stad werken

Kampen gaat met animatieteam in de stad werken
Als eerste stad van Nederland presenteert Kampen in de zomervakantie een vast, wekelijks animatieprogramma. Net alsof je op de camping staat. Daarmee kunnen vakantiegangers iedere dag plezier maken, lekker bewegen en gezellig samen de stad verkennen. Volledig coronaproof. Het programma wordt aan duizenden gasten in de regio uitgedeeld door het Kampen Recreatieteam, dat de hele zomervakantie lang dagelijks Shopping Tours gaat verzorgen. Ook daarmee heeft Kampen een nationale primeur. 

Weekprogramma

Citymarketeer Roeland Tameling deed inspiratie op toen hij zelf op een camping zijn vakantie vierde en het animatieprogramma onder ogen kreeg. "Dat kunnen we in Kampen natuurlijk ook. En beter”, dacht Tameling.  Als voorbeelden noemt hij de dagelijkse stadswandelingen van Kampen and Beyond, de maandagavond Citygolf van Kamper Events en de Reevetochten die Jan Visscher iedere donderdag organiseert. Daarnaast kunnen bezoekers onder meer bootje varen, naar concerten in de Bovenkerk en de Koggewerf bezoeken. Het volledige recreatieprogramma staat op www.visitkampen.nl/zomer. Via deze site kan iedereen ook direct online tickets boeken, want dat is vanwege de coronamaatregelen noodzakelijk. 



Shopping Tours

De Shopping Tours maken het recreatieprogramma echt uniek volgens binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: "Iedere dag dat de winkels open zijn organiseren we een bijzondere shopping tour onder begeleiding van authentieke Kampenaren. Met dagelijks een ander thema: maandag Sport Shopping, dinsdag Stijlvol Shopping, woensdag Sexy Shopping, donderdag Share & Fair Shopping, vrijdag Surprise Shopping en op zaterdag zowel Small Shopping voor kids en Shopping4men. Voor mannen, ja.” Ook deze tours zijn allemaal tot 12 uur van tevoren te boeken via de website. Daarnaast is het programma te vinden in de vernieuwde Kampen Stadsgids app, die gratis te downloaden is via Google Play en de App Store. 

Spreiding

Met de online reserveringen worden bezoekers verleid om naar Kampen te komen op coronaproof plaatsen en tijden. De organisatoren van Kampen Partners willen zo bijdragen aan een gezonde anderhalve meter economie.
Trefwoorden: dagrecreatie, toerisme, stedelijk toerisme, programma, Overijssel

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.