Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum

Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Vnlr: Adriaan Dönszelmann en Emilie Gordenker (directie Van Gogh Museum) met Ronald Leunisse (Managing Director DHL Express Nederland) en Krista Bakker (medewerker DHL). Foto: Jelle Draper
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum. Het is niet alleen sponsorschap maar ook bezorger van producten uit het Van Gogh Museum. Daarmee speelt het museum in op de verandering door de coronatijd.

Met dit partnerschap maakt DHL het mogelijk om aankopen in de online museumshop thuis te laten bezorgen, waar ter wereld dat ook is. Reproducties van Van Goghs iconische werk en producten die zijn geïnspireerd op het werk en leven van Van Gogh worden verzonden in een verpakking waarop een van zijn meesterwerken is afgebeeld. Hiermee zoekt het Van Gogh Museum samen met DHL Express de verbinding met de vele liefhebbers van Vincent van Gogh, die zo – ook in deze coronatijd met reisbeperkingen – zijn kunst toch dicht bij kunnen halen.

Starthandeling pakket naar fietskoerier

Als start van het partnerschap overhandigde Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, het eerste speciaal verpakte pakket aan Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, die het toevertrouwde aan een fietskoerier. Daarmee begon het pakket aan een reis die zo duurzaam mogelijk is. Waar fietsen of elektrisch vervoer niet mogelijk is, compenseert DHL de CO2-emissie die vrijkomt bij het transport volledig.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Onze sponsors zijn onmisbaar, vooral in deze onzekere periode. Vincent van Gogh is natuurlijk wereldwijd bekend en met dit initiatief gaat zijn werk letterlijk de wereld over. Dit is extra bijzonder in een tijd waarin veel mensen niet in staat zijn om naar het museum te reizen. We zijn daarom erg blij dat we met DHL Express deze samenwerking kunnen opstarten.

Van bezorgpartner naar logistiek partner

DHL is geen onbekende voor het museum. Het logistiek bedrijf bezorgde eerder al de bestellingen die worden gedaan in de online museumshop van het Van Gogh Museum. Met de start van dit partnerschap neemt DHL alle transportkosten voor zijn rekening en compenseert de expresvervoerder de CO2-emissie via zijn GoGreen Climate Neutral Programma. Elke bestelling wordt bovendien omhuld met een print van een van de meesterwerken van Van Gogh, waaronder Amandelbloesem (1890) en Zonnebloemen (1889). Zo wordt zowel het ontvangen als het openen van het pakket een bijzondere ervaring.
Trefwoorden: sponsor, museum, Van Gogh, cultuur, marketing, duurzaamheid

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/11/20
Start van virtuele tijdreis naar Leiden in 1620
Rondkijken in Leiden en zien hoe de Pilgrims hier tussen 1609 en 1620 woonden, kan nu via het platfo...
20/11/20
Musea afhankelijker van publieksinkomsten
Voor de uitbraak van de COVID-19-pandemie draaiden Nederlandse musea als een tierelier. Tussen 2015 en 2019 trokken musea 12% meer bezoek en groeiden de publieksinkomsten met 17%. Minpuntje was wel dat alleen de belangstelling voor grote musea groeide en de toenemende afhankelijkheid van publieksinkomsten. Die bleken in coronatijd de achilleshiel.
19/11/20
Vrijetijdssector grootverbruiker van NOW 2
Het UWV heeft het register gepubliceerd van bedrijven die gebruik hebben gemaakt van de NOW-2 regeling. Uit een analyse van NRIT blijkt dat de vrijetijdssector grootverbruiker van de regeling is. Niet zo verwonderlijk omdat onze sector hard wordt geraakt door de coronamaatrdegelen.
18/11/20
Koning opent herdenkings- en educatiecentrum Loenen
De koning opent donderdagochtend 26 november de Nationale Veteranenbegraafplaats Loenen.
18/11/20
Afhaalhoreca in dierentuinen en pretparken weer open
De persconferentie en de later gepubliceerde onderliggende stukken leveren voor de vrijetijdssector een wisselend beeld op. Er zijn winnaars maar ook verliezers.
17/11/20
Museum Helmond kindvriendelijkste museum van 2021
52 musea mogen zich kidsproof noemen. Die musea hebben elk van minstens 60 kinderen het rapportcijfe...
17/11/20
Museum Schiedam opent fonds kunst voor lage inkomens
Museumdirecteur Deirdre Carasso van Stedelijk Museum Schiedam vroeg bij haar afscheid begin oktober ...
16/11/20
Geen Sinthuis in Catharijneconvent maar bellijn
Dit jaar kun je Sinterklaas bellen want Museum Catharijneconvent heeft dit jaar geen Sinterklaashuis.