Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-03-2020
Auteur: redactie
NRIT Media

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

Nieuwe Master Strategic Events Management geeft verdieping aan eventsindustrie

De publieke en zakelijke eventssector ontwikkelt zich onder invloed van technologische en maatschappelijke veranderingen in hoog tempo. Dat vraagt om hoogopgeleide professionals met een duidelijke strategische visie op de eventsindustrie en de uitdagingen waar deze voor staat. Breda University of Applied Sciences (BUas) speelt hier op in door, naast een hbo-bachelor op het gebied van eventsmanagement, nu ook een verdiepende parttime Master Strategic Events Management aan te bieden. Dit om een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen in de eventsindustrie op het gebied van kennis, strategie en innovatie.

De nieuwe masteropleiding is in de eerste plaats gericht op professionals die al enkele jaren in de eventsindustrie werkzaam zijn en hun visie en kennis willen verbreden. Ook geinteresseerden die deze master willen combineren met een traineeship in de eventsindustrie zijn welkom.

Opleidingsmanager Peter van der Aalst: "Deze master biedt de mogelijkheid om een collega of trainee tijdens de 18 maanden durende masterperiode structureel aan een strategisch vraagstuk voor je organisatie te laten werken. Op die manier investeer je in het strategisch innoverend vermogen van je organisatie.”


Draagvlak binnen en samenwerking met de eventsindustrie

Deze nieuwe masteropleiding is mede ontstaan vanuit de behoefte van de publieke en zakelijke eventssector aan personeel dat op strategisch master-niveau is opgeleid. Een groep van enthousiaste industriepartners is al in het voortraject nauw betrokken bij de vormgeving van het curriculum. Denk aan partners als MOJO, Efteling, SOLID, Beurs van Berlage Amsterdam, Jaarbeurs Utrecht, Stad Gent / Gentse Feesten, Stichting Vierdaagsefeesten en een scala aan andere prominente partijen uit de eventsindustrie.

Martijn van Daalen, commercieel directeur bij ID&T: "Nederland is toonaangevend op het gebied van elektronische muziekevenementen. Om voorop te blijven lopen, moeten we getalenteerde jongeren opleiden tot professionals, vooral in de strategische aspecten van het werk. Bedrijven moeten steeds meer investeren in hun eigen strategieën op toekomstige trends. Bovendien stellen overheden hun eisen aan de kwaliteit van evenementen op het gebied van bijvoorbeeld duurzaamheid en veiligheid van de menigte. Dit masterprogramma zal jonge professionals helpen om de vaardigheden hiervoor te ontwikkelen”.

Michiel Middendorf, general manager World Forum Den Haag: "Tegenwoordig draait het in onze business allemaal om evenementenstrategie, bedrijfsmodellen en de bijbehorende return on investment. Het vereist een nieuwe generatie die de volgende stap in onze geweldige industrie kan zetten. Ik heb er vertrouwen in dat deze master van Breda University of Applied Sciences ons naar dit nieuwe tijdperk zal leiden.”

Frens Frijns, directeur-bestuurder van Poppodium 013 in Tilburg vult daarop aan: "De live music eventssector wordt steeds professioneler en zakelijker. De belangen in de branche zijn groot, het krachtenveld steeds complexer. Daarbij worden evenementen steeds vaker ingezet om bijvoorbeeld steden als aantrekkelijke verblijfslocatie en vestigingsplaats te positioneren. Deze ontwikkelingen vragen van de eventsprofessional om competenties op een strategisch niveau. Ik denk dat de Master Strategic Events Management precies die waarde aan het onderwijs toevoegt.” 


Aan de slag

Vanaf september 2020 gaat de parttime Master Strategic Events Management van start. Geinteresseerden kunnen zich direct aanmelden

Link: https://www.buas.nl
Topics:Beleid
Trefwoorden: Nieuwe master, eventindustire, evenmanagement, hbo bachelor

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...