Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-03-2020
Auteur: Marc Gerlings

Alles klaar voor Retailtainment 2020

Benut de kansen van retail, stad en vrijetijdseconomie

Alles klaar voor Retailtainment 2020
Centrum van Tilburg verandert ingrijpend.
Expertmeeting Retailtainment op dinsdag 10 maart in Tilburg staat in de startblokken. Je kunt je nog aanmelden. Meer dan 80 aanmeldingen zijn binnen en deze laten zien dat een brede waaier van beleidsmakers, vastgoed, city marketing, onderzoek en financiële wereld geboeid is door de veranderingen van retail en de functies in de vrijetijdseconomie.

Natuurlijk kijken we tijdens deze Expertmeeting Retailtainment naar de ontwikkelingen in Tilburg zelf. Het is de grootste binnenstedelijke verandering in Nederland op dit moment. Het is een unieke situatie voor de Brabantse stad. Veel vertegenwoordigers van andere steden met een gelijke omvang willen graag weten hoe Tilburg dat voor elkaar krijgt. En wat de kansen zijn voor retail en een levendige binnenstad? Naast de inspiratie die je vindt in de stad Tilburg is voor Retailtainment gekozen voor een locatie die volop beleving biedt.

Doloris The Meta Maze : beleef kunst op een andere manier 
Tijdens de Expertmeeting krijg je als deelnemer uiteraard een tour door Doloris en bezoek je The Meta Maze : het doolhof van wonderlijke en artistieke werelden. Verwondering en bewondering volgen elkaar in rap tempo op.

Programma met experts uit binnen- en buitenland

Naast Nederlandse specialisten in de ontwikkeling van nieuwe combinaties van retail en leisure in Nederlandse winkelcentra en binnensteden hebben we ook prominente sprekers met voorbeelden uit het buitenland. Ook daarbij wordt sterk gekeken naar wat entertainment doet voor de prestatie van een locatie, tot en met het rendement aan de vloer aan toe.

12.30 Inloop met broodjes, koffie, thee en wat lekkers

13.20 Opening door Paul Rodenburg (B@S|Brood@Spelen) en Hans van Leeuwen (PleisureworldNRIT)

13.30 Therese Mol (projectmanager gebiedsontwikkeling Gemeente Tilburg), Marc Meeuwis (directeur City Marketing Tilburg) en Stefan van Aarle (Voorzitter Ondernemersfonds Binnenstad Tilburg) nemen u in vogelvlucht mee langs de retail en entertainment hoogtepunten van Tilburg, nu en in de toekomst en hoe dat in de promotie van de stad wordt ingezet.

14.00 Margreet Rijnsburger (Asset Manager Wereldhave) en Marleen de Groot (Leasing Manager Wereldhave) vertellen over de visie van Wereldhave op winkelcentra en binnensteden. Ze zoomen onder andere in op de Emmapassage in Tilburg. Hier is de verbouwing in volle gang en zijn de eerste resultaten al zichtbaar. U krijgt een sneak preview hoe het gaat worden!

14.20 Bart Dohmen (CEO Unlimited Snow, TDAC) ontwikkelt sneeuwattracties en adviseert investeerders, overheden en operators op het gebied van gastbeleving en de daar aan gekoppelde business plannen. Hij denkt vanuit de emotie van de gast en laat zien hoe je dat in concepten gebruikt.

14.40 Joeri Holsheimer (Operation Pandora) ontvouwt zijn plannen voor Operatie Pandora, de volgende stap in de evolutie van de game- en escaperoom. In Operation Pandora betreed je een enorme en gedetailleerde, volledig functionele en 100% realistische sciencefictionwereld zoals je die alleen in Hollywood-films hebt gezien. Operatie Pandora bevat geen puzzels of raadsels. Maar je moet wel slim genoeg zijn om te kunnen overleven.

15.00 Duncan Phillips (CEO 360 Play UK presentatie in het Engels) Hoe de Family Entertainment Centra van Play 360 nieuwe attractie en meerwaarde bieden in Britse binnensteden, "a destination where the adults were not only included in the experience but encouraged to play hands on with the children as he likes to himself

15.20 Markus Konings (CEO Sandenburg Concept Creation en DST – het experience bureau) vertelt over het ontwikkelen, ontwerpen en implementeren van brand experiences en klantbelevenis concepten voor retail, foodservice en mixed-use omgevingen. Best practises zijn VodafoneZiggo Experience Centre, Tony Chocolonely’s Super Store, Eazie, Hive – Unilever’s Foods Innovation Centre. Ook presenteert hij over de perfecte mix van horeca, retail en leisure in binnenstedelijke hotspots als Haagsche Bluf en Willemsoord in Den Helder.

15.40 Joep van Gorp (bedenker en mede-eigenaar van Doloris Rooftop en Meta Maze) vertelt over het in 2019 geopende Doloris. Het surrealistische kunstdoolhof en de immense rooftopbar hebben zich sindsdien ontpopt tot één van de absolute hotspots van de stad Tilburg.

16.00 Afsluiting van het programma met aansluitend de netwerkborrel in de Rooftop. Als deelnemer van de Expertmeeting Retailtainment krijg je uiteraard de mogelijkheid om de Meta Maze in te gaan en zelf te beleven.


Zoek de kansen en kom erbij

Meld je nog snel aan. Het kan nog. Beleef retail anders. Zoek de kansen op tussen retail, de stad en vrijetijdsbesteding. Voor slechts € 195,- (ex btw) ben je erbij.

Trefwoorden: retail, evenement, Tilburg, beleid, vastgoed, project, city marketing, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.