Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Siblu koopt derde Nederlandse camping

Siblu koopt derde Nederlandse camping

Siblu Villages heeft haar derde Nederlandse vakantiepark gekocht. Na de aankoop van twee Zeeuwse campings (De Bongerd en De Oase) heeft de Franse verhuurder nu in het noorden van ons land Camping Lauwersoog en bijbehorende restaurant Het Booze Wijf gekocht. 


Camping Lauwersoog is een 5-sterren ANWB Topcamping en is 365 dagen per jaar geopend. De camping heeft de beschikking over 464 kampeerplaatsen waarvan 269 vaste plaatsen en 195 toeristische plaatsen. Daarnaast zijn 65 vakantiehuisjes beschikbaar voor de verhuur. en heeft de camping 12 camperplaatsen.  Jaarlijks worden 80 tot 90 duizend overnachtingen gerealiseerd (bron: Bestemmingsplan 2011).


Siblu gaat verder investeren in nieuwe faciliteiten op het vakantiepark en zal zich richten op de verkoop en verhuur van vakantiechalets. Oud-eigenaar Jelle Bos behoudt de museum- en jachthavens, Het Waddenpaviljoen de Voormalige Noorman, rondvaartschepen en de activiteiten en het merk Beleef Lauwersoog.


Over Siblu

Siblu bezit 22 vakantieparken in Frankrijk en Nederland die alle op topbestemmingen zijn gevestigd. Siblu is met een jaarlijkse omzet van ruim 160 miljoen euro en met meer dan 10.000 eigenaren de Europese marktleider in de verkoop van vakantiechalets op eigen vakantieparken. Daarnaast verzorgt Siblu met een professionele internationale marketing en sales organisatie ook de toeristische verhuur van deze vakantiechalets.


Jelle Bos over de verkoop

Gezamenlijk willen Jelle Bos en Siblu, het prachtige Lauwersoog als toeristische bestemming doorontwikkelen en versterken. Jelle Bos: "Het is een mooie samenkomst van wensen, belangen en vaardigheden. Ik heb met mijn team de afgelopen 12 jaar het bedrijf enorm uitgebreid met activiteiten en accommodaties. Het is nu tijd voor een professionele partij om het stokje over te nemen en het vakantiepark naar een hoger niveau te brengen op bijvoorbeeld het gebied van nieuwe weersonafhankelijke faciliteiten en marketing. Ik ga door met de bedrijfsonderdelen en activiteiten waar ik nog verder mee kan groeien en die ik verder kan perfectioneren, we zijn nog lang niet klaar in deze fantastische toeristische bestemming. Ik heb in Siblu een partij gevonden waar ik met een gerust hart mijn medewerkers, huurders en gasten van de camping en Het Booze Wijf aan kan overlaten. Iedereen houdt zijn baan en de huurders behouden gewoon hun plek, er wordt juist fors geïnvesteerd in een overdekt zwembad en andere faciliteiten. In mijn ogen een win-win situatie.”


De familie Bos is 28 jaar actief geweest op Camping Lauwersoog. Bos senior verhuisde in 1992 met zijn gezin vanuit Ouddorp naar het Noorden, Jelle Bos nam de camping in 2008 over en breidde het verder uit.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, verkoop, Groningen

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...