Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Promotie Platform Leudal slaat nieuwe weg in! Samenwerking met Limburg Marketing – VVV Midden-Limburg

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst in Neer is op 3 februari een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen het Promotie Platform Leudal (PPL),namens de toeristisch-recreatieve ondernemers en belanghebbenden in Leudal met Limburg Marketing, de regionale promotie- en marketingorganisatie voor Midden-Limburg.


Namens PPL en Limburg Marketing bekrachtigden de heer Fritz van Hattem en de heer Giel Polman deze samenwerking middels de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst (zie bijgaande foto).


Na het besluit tot beëindiging van de succesvolle campagne Liefde voor Limburg per 1 januari 2020 en een participatie van acht jaar in dit regionale platform, heeft het Promotie Platform Leudal in samenspraak met de gemeente Leudal besloten een nieuwe weg in te slaan in 2020.


Voor wat betreft de toeristisch-recreatieve promotie van Leudal wordt aangesloten bij Limburg Marketing, de promotie-organisatie voor Midden-Limburg. Voortaan verzorgt Limburg Marketing de toeristische promotie van de gemeente en de ondernemers in Platform. Zowel regionaal, nationaal als ook internationaal. Dit is om meerdere redenen een goede zaak. De gemeente Leudal en de aangesloten ondernemers profiteren van de kennis, het netwerk en vele toeristische projecten van Limburg Marketing.


Ook gaat het Promotie Platform Leudal op lokaal vlak het accent verleggen van promotie naar productontwikkeling. Met als motto ‘iedereen kan en moet mee doen’! Samen met de stakeholders op het vrijetijdsveld van Leudal, zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven en organisaties, stichtingen en verenigingen op het terrein van natuur, water, agro, historie, kunst en cultuur maar ook de vrijwilligers bezig met het ontwikkelen van leuke wandelingen, fietsroutes en evenementen, wil het Platform komen tot nieuwe producten en activiteiten voor Leudal.


In 2019 is hiermee reeds een start gemaakt met het project ‘versterking beleving kastelen in Leudal’. In dat kader is een aantrekkelijke kastelenfietsroute door Leudal uitgegeven en is een succesvolle Kastelen Hepkestocht georganiseerd. Ook zijn samen met wandelvrijwilligers in de dorpen van Leudal en Peel en Maas, aantrekkelijke en bestaande dorpsommetjes verzameld, aangepast en vervolgens gebundeld in een handzaam en mooi vormgegeven wandelboekje. Hiermee is een mooie bijdrage geleverd tot de verdere versterking van de wandelbeleving in Leudal en omgeving. 

Link: https://limburg.marketing/nl
Trefwoorden: Samenwerking Limburg Marketing, toeristisch recreatieve ondernemers

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."