Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Promotie Platform Leudal slaat nieuwe weg in! Samenwerking met Limburg Marketing – VVV Midden-Limburg

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst in Neer is op 3 februari een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen het Promotie Platform Leudal (PPL),namens de toeristisch-recreatieve ondernemers en belanghebbenden in Leudal met Limburg Marketing, de regionale promotie- en marketingorganisatie voor Midden-Limburg.


Namens PPL en Limburg Marketing bekrachtigden de heer Fritz van Hattem en de heer Giel Polman deze samenwerking middels de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst (zie bijgaande foto).


Na het besluit tot beëindiging van de succesvolle campagne Liefde voor Limburg per 1 januari 2020 en een participatie van acht jaar in dit regionale platform, heeft het Promotie Platform Leudal in samenspraak met de gemeente Leudal besloten een nieuwe weg in te slaan in 2020.


Voor wat betreft de toeristisch-recreatieve promotie van Leudal wordt aangesloten bij Limburg Marketing, de promotie-organisatie voor Midden-Limburg. Voortaan verzorgt Limburg Marketing de toeristische promotie van de gemeente en de ondernemers in Platform. Zowel regionaal, nationaal als ook internationaal. Dit is om meerdere redenen een goede zaak. De gemeente Leudal en de aangesloten ondernemers profiteren van de kennis, het netwerk en vele toeristische projecten van Limburg Marketing.


Ook gaat het Promotie Platform Leudal op lokaal vlak het accent verleggen van promotie naar productontwikkeling. Met als motto ‘iedereen kan en moet mee doen’! Samen met de stakeholders op het vrijetijdsveld van Leudal, zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven en organisaties, stichtingen en verenigingen op het terrein van natuur, water, agro, historie, kunst en cultuur maar ook de vrijwilligers bezig met het ontwikkelen van leuke wandelingen, fietsroutes en evenementen, wil het Platform komen tot nieuwe producten en activiteiten voor Leudal.


In 2019 is hiermee reeds een start gemaakt met het project ‘versterking beleving kastelen in Leudal’. In dat kader is een aantrekkelijke kastelenfietsroute door Leudal uitgegeven en is een succesvolle Kastelen Hepkestocht georganiseerd. Ook zijn samen met wandelvrijwilligers in de dorpen van Leudal en Peel en Maas, aantrekkelijke en bestaande dorpsommetjes verzameld, aangepast en vervolgens gebundeld in een handzaam en mooi vormgegeven wandelboekje. Hiermee is een mooie bijdrage geleverd tot de verdere versterking van de wandelbeleving in Leudal en omgeving. 

Link: https://limburg.marketing/nl
Trefwoorden: Samenwerking Limburg Marketing, toeristisch recreatieve ondernemers

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...