Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-01-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Internationale campingwereld beloont ‘vader van de glampingtrend’

ADAC reikt Nederlander Loek van de Loo ‘Hall of Fame Award’ uit

Internationale campingwereld beloont ‘vader van de glampingtrend’

De Duitse ADAC, evenknie van de Nederlandse ANWB, reikte tijdens de Vakantiebeurs CMT 2020 in Stuttgart aan de Nederlandse Loek van de Loo de ‘Hall of Fame Award’ uit. Van de Loo ontving deze prijs van de ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, 20,8 miljoen leden) als eerbetoon aan zijn innovatieve en creatieve activiteiten binnen de internationale campingbranche. De jury prees in de 35 jaar dat Van de Loo actief is, zijn vooruitziende blik, zijn enterpreneurschap en zijn niet aflatende energie, waardoor vele vernieuwingen binnen de Europese campingbranche mogelijk zijn geworden.

 

Uwe Frers, directeur van ADAC Camping, die de prijs uitreikte, beschouwt Van de Loo als de vader van de Europese glampingtrend. "Door heel Europa stimuleerde hij campingeigenaren om tenten en caravans te vervangen voor luxe glampingaccommodaties.” Vacanceselect, de onderneming die Van de Loo startte in 1984, werd door Frers geroemd als een van de meest vooraanstaande internationale vakantiebedrijven. Ook introduceerde Van de Loo sinds 2008 vrijwel elk jaar unieke glampingaccommodaties. Frers wees daarnaast op Van de Loo’s digitale inspanningen: "Hij herkende als een van de eerste in Europa de digitale mogelijkheden voor de campingbranche en was voortrekker van online campingportals en het gebruik van social media richting de consument,” aldus Frers.

 

Dankbaar maar strijdvaardig

Van de Loo voelt zich trots, maar tegelijkertijd nog steeds heel strijdvaardig. "Ik ben de campingwereld heel dankbaar voor deze prijs. Ik hoop van harte dat campingeigenaren hun nek blijven uitsteken en blijven veranderen. De consument stelt steeds luxere eisen, is ook steeds grilliger in zijn keuzes. Alleen door te vernieuwen, kan de campingwereld de strijd aan met Airbnb’s, hotels en ‘verweg’-bestemmingen.” Zelf voegt Van de Loo daad bij het woord. Kort nadat hij zijn bedrijf Vacanceselect verkocht aan het Franse Vacalians (2018), richtte Van de Loo het (Italiaanse) glampingmerk Vacanze Col Cuore op. Dat bestaat nu uit drie glampingresorts, drie campingboutiques en een park residence, gelegen aan de Garda- en Idromeren en in Toscane in het binnenland en aan de kust. Jongste loot aan de stam is glampingresort ‘Vallicella’, tussen het Italiaanse Pisa en Grosseto. Midden in een honderd jaar oude olijfboomgaard staan nu zo’n 180 luxe en stijlvolle glamping-accommodaties, die elk voldoen aan de hoogste glampingstandaard. Hier realiseerde Van de Loo zijn meest recente innovatie. Hij opende vorig jaar augustus de langste (130 meter) campingglijbaan van Italië.

Trefwoorden: Award, Hall of Fame award, glampingtrend

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.