Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Foto: TUI
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote publiek bekend als de meest depri dag van het jaar. Touroperator TUI haakte daarop in met twee marketingacties. Ze gaven heel wat voorbijgangers redenen voor een brede glimlach.

Vrolijke muziek van een Mariachi-band

De dag begon voor heel wat treinreizigers exotischer dan gedacht. Op Amsterdam-Centraal speelde een Mariachi-band, de muzikanten namen na enkele vrolijke songs de trein richting het Vredenburgplein in Utrecht. Onderweg genoten de treinreizigers van hun aanstekelijke deuntjes. 




Reischeques als medicijn tegen de maandagblues

Je kon tijdens de hele dag ook reizen winnen, door de website www.byebyebluemonday.nl in de gaten te houden. Als de zon scheen over de website, vielen er reischeques van 1000 euro te winnen. Heel wat Instragrammers gebruikten ook de Blue Monday Instagram filter van TUI. Daarmee gaven ze depri foto’s een gezonde dosis vakantieplezier.
Trefwoorden: reizen, marketing, blue monday, toerisme, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.