Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Fot: Daniel Verkijk / Rotterdam Partners
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Jansen en haar team ontvingen de award voor hun unieke bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in 2019. Rotterdam Ahoy was vorig jaar een van de grote trekkers in het naar de stad halen van het Eurovisie Songfestival. Tv-koks Job en Perry wonnen de Marketing Award Aanstormend Talent. De Marketing Awards werden dinsdagavond door burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury van de Marketing Awards weet Rotterdam Ahoy al jaren ‘prachtige internationale evenementen als North Sea Jazz, League of Legends, meerdaagse concerten als Vrienden van Amstel, en natuurlijk het Eurovisie Songfestival’ aan de stad te binden. 

Ahoy slaagt al bijna 50 jaar erin om zowel een thuishaven te bieden aan internationale artiesten, topsporters en andere prominenten. De jury vindt het prijzenswaardig dat Ahoy als Rotterdamse organisatie daarbij altijd oog heeft voor haar omgeving en samenwerkt met kleine lokale sociale initiatieven.

Rotterdam Ahoy maakt tevens deel uit van de transformatie van Rotterdam Zuid waar ‘Hart van Zuid’ een nieuw bruisend stadscentrum moet worden. ‘Rotterdam Ahoy maakt een belangrijk onderdeel uit van deze ontwikkeling en is daarnaast een belangrijke trekpleister voor de hele stad en ver daarbuiten’, aldus de jury. Het vernieuwde en uitgebreide Rotterdam Ahoy Convention Centre wordt eind 2020 geopend, waarmee het straks een van de grotere congrescentra van Nederland is.

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De Rotterdamse tv-koks Job Pattinasarany en Perry de Man presenteren het kookprogramma ‘Wat Eten We Vandaag’ op kookzender 24Kitchen. Dit doen ze, volgens de jury, op z’n Rotterdams. ‘Ze zetten de boel op stelten, zijn ruig, rauw en van niks onder de indruk. En zorgen voor een enorme lach op je gezicht met hun Rotterdamse tongval, nuchterheid en grappen.’ Rotterdam komt regelmatig voorbij in hun kookshow, waarmee ze volgens de jury een geweldige bijdrage leveren aan het positieve imago van de stad.

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Maassilo Rotterdam.
Trefwoorden: destinatie, rotterdam, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.