Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot huurt the entertainment department in voor sport- en animatieprogramma op maat

Roompot Vakanties gooit het roer om en zal zijn gasten vanaf de zomer van 2020 een nieuw en persoonlijk sport- en animatieprogramma aanbieden. Daarvoor gaat het bedrijf samenwerken met met the entertainment department en ook centrumfaciliteiten vernieuwen.


Om hen die ultieme vakantiebeleving te laten ervaren zal het op maat van zijn gasten, het park en de seizoenen werken. Nederlands nummer een en Europa’s nummer twee in de verhuur van vakantiewoningen gaat hiervoor een samenwerking aan met het internationaal gerenommeerde the entertainment department (ted).


Roompot’s Head of Guest Experience Niko Vanderschelden zegt hierover: "We nemen definitief afscheid van die ‘one-size-fits-all’ aanpak die te weinig rekening houdt met de wensen van onze vakantiegangers, het potentieel van onze parken en de kansen die elk seizoen creëert. Als alternatief willen we jong en ouder een onvergetelijke ervaring bieden door ook meer emotie te steken in alles wat we ondernemen. Ik ben ontzettend blij met het partnerschap dat we met ted zijn aangegaan. Zij zijn de absolute referentie op dat vlak in Europa en zullen ons en onze gasten veel bijbrengen.”


Op maat van de gast, het park en tijdstip van het jaar

Roompot neemt in 2020 afscheid van de sport- en animatieaanpak die de sector typeert: voor iedereen hetzelfde, ongeacht het park, seizoen of profiel van de gast. In september van dit jaar startte Roompot met de eerste voorbereidingen om vanaf volgende zomer in de parken die het zelf exploiteert een sport- en animatieprogramma uit te rollen dat op maat van de gast, het park en de seizoenen is gecreëerd.


Roompot luisterde hiervoor uitvoerig naar de wensen van de gasten en onderzocht wat hun vakantie uniek en compleet zou maken. Ondertussen zijn de teams in alle parken en op het hoofdkantoor druk in de weer om al die programma’s vorm te geven en daarmee een unieke sfeer en beleving op te wekken.


Ook centrumfaciliteiten worden vernieuwd

Om die gastbeleving compleet te maken, zal Roompot ook met ted de leisure-, centrum- en winkelfaciliteiten van de bestaande en nieuwe parken (her)ontwikkelen. Eerst aan de beurt zijn de bars, restaurants, winkels, recepties, sport- en animatiefaciliteiten en het zwembad van Aquadelta (Bruinisse) en Kijkduin ('s-Gravenhage) die in de komende maanden een volledige transformatie zullen ondergaan.


Partnerschap met dé referentie in Europa

Om die nieuwe aanpak te realiseren heeft Roompot een partnerschap gesloten met the entertainment department, kortweg ted, waarmee het een innovatieve en op maat gemaakte gastbeleving op zijn parken zal creëren.


Door de gast centraal te stellen bij alles wat Roompot onderneemt, zal ted product- en conceptondersteuning bieden bij de ontwikkeling van unieke animatieprogramma’s, nieuwe technologieën op de parken aanreiken en installeren, kinder- en zwembadprogramma’s uitwerken en voor heel wat andere verrassingen zorgen waardoor gasten een onvergetelijke vakantie op de Roompot parken zullen kunnen beleven en met unieke herinneringen huiswaarts zullen keren.


ted CEO Robin Breese-Davies over deze samenwerking: "Roompot is met meer dan 150 parken in portefeuille een gevestigde en toonaangevende aanbieder van vakantiewoningen in Europa. Het heeft recent enorm in zijn parken geïnvesteerd en is begonnen met de uitrol van een strategie die de ontwikkeling van traditionele en innovatieve ervaringen doorheen de ganse customer journey voorziet. We zijn absoluut verheugd een langdurig partnerschap met hen te hebben getekend. Dit versterkt ook de positie van ted als de toonaangevende aanbieder van creatief entertainment in Europa."


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, animatie, sport, entertainment

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...