Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-12-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan de Franse campingketen Sandaya. De camping in de Dordogne is de eerste Iris Parc-camping waarvan Vacansoleil afscheid neemt. De verkoop van de vier andere Iris Parc-campings wordt voorbereid. Een gevolg van Vacansoleils besluit zich volledig te concentreren op zijn eigen succesvolle touroperatoractiviteiten.

De verkoop van camping Le Grand Dague werd deze week afgerond, tot grote tevredenheid van beide partijen. Vacansoleil verlegt de koers naar een strategie die beter aansluit bij de herziene ambities en de actuele marktontwikkelingen. Het Nederlandse familiebedrijf, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, legt de focus volledig op de core business touroperatoractiviteiten. Het exploiteren van campings in eigen beheer strookt niet langer met deze ambities.

Afscheid van Iris Parc-campings

Camping Le Grand Dague werd door Vacansoleil onder de vlag van zusterbedrijf Iris Parc in de markt gezet. Iris Parc is de zelfstandige campingketen van Vacansoleil. Omdat Vacansoleil zich volledig terugtrekt als campingeigenaar, worden ook de vier andere Iris Parc-campings verkocht. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in zijn eigen assortiment.

Klaar voor de toekomst

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil dé specialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt. ‘De komende jaren gaan we nog intensiever investeren in deze samenwerkingen, zowel met huidige als nieuwe partners’, aldus commercieel directeur Guido Tusek. ‘Daarnaast investeren we volop in innovatieve producten, marketing en IT-systemen. Zo willen we onze positie als campingspecialist verder verstevigen én de uitstraling van ons merk een extra boost geven.’

Topics:Vakanties
Trefwoorden: verkoop camping, investering touroperators

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.