Geplaatst op: 25-11-2019

Meer leren over bier

Meer leren over bier
Bier staat steeds vaker bij de maaltijd op tafel. In steeds meer horecagelegenheden worden bier en gerechten met elkaar gecombineerd. Ook thuis wordt steeds meer geëxperimenteerd, zo blijkt uit het jaarlijkse Nationaal Bieronderzoek. De Bier Butler App speelt in op deze ontwikkeling en deze handige tool heeft iets nieuws: een gratis online cursus Bier en Spijs, waarin je de uitgangspunten leert van hoe je bier en eten elkaar laat versterken.

Met de Bier Butler App haakten de Brouwers van Nederland vorig jaar in op de trend ‘Bier en Eten’. "In deze handige app kun je bier met gerechten combineren en andersom. Heel simpel en eenvoudig. Daarnaast staat de app vol met inspirerende receptenvideo’s, waarmee je zelf aan de slag kunt”, vertelt Cees-Jan Adema, directeur van de Nederlandse Brouwers.

Cursus van een uur

Gebruikers van de app kwamen met de feedback dat ze meer wilden weten over hoe ze zelf bier en eten kunnen combineren. "Toen is het idee ontstaan om een cursus Bier en Spijs te ontwikkelen binnen de app. In ongeveer een uur leer je waar je op moet letten als je bier en eten met elkaar wilt combineren. Bier Butler Arvid legt dat in enkele video’s kort en bondig uit. De cursus is compact en het biedt je handvatten om zelf te gaan experimenteren”, aldus Adema.

Certificaat

Zowel de app als de cursus zijn tijdelijk kosteloos. Ze worden aangeboden door de gezamenlijke brouwers van Nederland. "Bier is leuk en dat geldt zeker ook voor het combineren van bier en eten. Dat plezier is de rode draad van de Bier en Spijs-cursus, die ontwikkeld is samen met Bierista Bieropleidingen. Wie aan het eind slaagt voor de test, krijgt bovendien een Bier Butler Certificaat in de mail.”

De Bier Butler App, inclusief de gratis cursus, is te downloaden via de Apple Store en Google Play. 

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, bier, innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...