Geplaatst op: 22-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”

Kies met retail je positie

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”
Op dinsdag 10 maart 2020 houden PleisureWorld NRIT en B@S Consultants Brood@Spelen hun Expertmeeting Retailtainment – Retail kies belevingspositie. Vorig jaar bracht de dag de netwerken samen van retail, vastgoed en leisure. De locatie voor 2020: het spannende Dolores in Tilburg.

Binnensteden, winkelcentra en shopping malls vechten om het hart van de consument te veroveren. Het lukt niet meer alleen op prijs en nog meer korting. Entertainment en evenementen spelen steeds vaker een rol. Bundeling van krachten en het versterken van locaties vragen om een regisseur. De merkwaarde van winkelformules met veel aandacht voor de gast en zijn emotionele gevoel bij een winkel, groeit. Dat samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Tilburg: grootste binnenstedelijke verandering van Nederland

Natuurlijk kijken we tijdens deze Expertmeeting naar de ontwikkelingen in Tilburg zelf. Het winkelhart met de Emmapassage wordt volledig anders. Dit is de grootste binnenstedelijke verandering in Nederland op dit moment. Het is een unieke situatie voor de Brabantse stad. Veel vertegenwoordigers van andere steden met een gelijke omvang willen graag weten hoe Tilburg dat voor elkaar krijgt. En wat de kansen zijn voor retail en een levendige binnenstad.


Kennis uit de VS

Verder worden waarschijnlijk twee prominente sprekers uit de VS gehaald. Ook daarbij wordt sterk gekeken naar wat entertainment doet voor de prestatie van een locatie, tot en met het rendement aan de vloer aan toe. 

Spannend Dolores

De gasten krijgen ook een tour door Dolores, dat is een beleving op zich.

De komende weken wordt het programma door ons verder in detail uitgewerkt.


Wie treft u op de expertmeeting?

De bijeenkomst is interessant voor overheid én bedrijfsleven. Het betreft bestuurders en medewerkers van rijk, provincies en gemeenten (Economische Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling). Er is belangstelling van retailers (GWB, franchise, MKB) en retailvastgoed (investeerders en eigenaren winkels en winkelcentra, projectontwikkelaars, management en beheerders, makelaars). Voor leisure en entertainment richt de bijeenkomst zich op investeerders, eigenaren en exploitanten van attractieparken, musea, dierentuinen, family entertainment centers en indoor speeltuinen. Vanuit beide groepen zijn belangenvertegenwoordigers en intermediairs, onderzoekers en adviseurs uitgenodigd. In 2018 waren ook meerdere city marketeers aanwezig. 


Samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Retailtainment praktisch

Datum: dinsdag 10 maart 2020
Locatie: Dolores
Stad: Tilburg

Tickets: € 195,- per persoon, exclusief BTW.


Met deze bijeenkomst verbinden wij onze netwerken in retail en leisure. Komt u ook?
 
Organisatie Retailtainment 2020
De expertmeeting Retailtainment - Retail kies belevingspositie is een gezamenlijke productie van PleisureWorld NRIT en Paul Rodenburg.  Paul Rodenburg is onderzoeker & adviseur retail en retailcentra bij B@S Retail Consultants Brood@Spelen. Hans van Leeuwen is trendwatcher, adviseur & conceptontwikkelaar in recreatie & toerisme bij PleisureWorld NRIT. 


"Aantal trends ontploft. Hier moet je bij zijn”

Hans van Leeuwen over de komende Retailtainment: "Het aantal trends voor retail ontploft gewoon op dit moment. Er gebeurt zoveel. We zien zoveel ontwikkelingen die van waarde zijn voor leisure en retail. Daarom halen we ook sprekers buitenland erbij. We laten graag businesscases zien die ook het retaillandschap van Nederland veranderen. Retaillocaties en samenwerkingen moeten meer positie kiezen in beleving en entertainment. Ik weet zeker dat we met het programma waar we nu aan werken het succes van afgelopen jaar van Retailtainment (meer dan 100 gasten, red.) verbeteren.”
Trefwoorden: retailtainment, retail, strategie, visie, ontwikkeling, beleving, marketing, city, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.