Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”

Kies met retail je positie

Retailtainment dinsdag 10 maart 2020: “Trends voor retail en entertainment ontploffen”
Op dinsdag 10 maart 2020 houden PleisureWorld NRIT en B@S Consultants Brood@Spelen hun Expertmeeting Retailtainment – Retail kies belevingspositie. Vorig jaar bracht de dag de netwerken samen van retail, vastgoed en leisure. De locatie voor 2020: het spannende Dolores in Tilburg.

Binnensteden, winkelcentra en shopping malls vechten om het hart van de consument te veroveren. Het lukt niet meer alleen op prijs en nog meer korting. Entertainment en evenementen spelen steeds vaker een rol. Bundeling van krachten en het versterken van locaties vragen om een regisseur. De merkwaarde van winkelformules met veel aandacht voor de gast en zijn emotionele gevoel bij een winkel, groeit. Dat samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Tilburg: grootste binnenstedelijke verandering van Nederland

Natuurlijk kijken we tijdens deze Expertmeeting naar de ontwikkelingen in Tilburg zelf. Het winkelhart met de Emmapassage wordt volledig anders. Dit is de grootste binnenstedelijke verandering in Nederland op dit moment. Het is een unieke situatie voor de Brabantse stad. Veel vertegenwoordigers van andere steden met een gelijke omvang willen graag weten hoe Tilburg dat voor elkaar krijgt. En wat de kansen zijn voor retail en een levendige binnenstad.


Kennis uit de VS

Verder worden waarschijnlijk twee prominente sprekers uit de VS gehaald. Ook daarbij wordt sterk gekeken naar wat entertainment doet voor de prestatie van een locatie, tot en met het rendement aan de vloer aan toe. 

Spannend Dolores

De gasten krijgen ook een tour door Dolores, dat is een beleving op zich.

De komende weken wordt het programma door ons verder in detail uitgewerkt.


Wie treft u op de expertmeeting?

De bijeenkomst is interessant voor overheid én bedrijfsleven. Het betreft bestuurders en medewerkers van rijk, provincies en gemeenten (Economische Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling). Er is belangstelling van retailers (GWB, franchise, MKB) en retailvastgoed (investeerders en eigenaren winkels en winkelcentra, projectontwikkelaars, management en beheerders, makelaars). Voor leisure en entertainment richt de bijeenkomst zich op investeerders, eigenaren en exploitanten van attractieparken, musea, dierentuinen, family entertainment centers en indoor speeltuinen. Vanuit beide groepen zijn belangenvertegenwoordigers en intermediairs, onderzoekers en adviseurs uitgenodigd. In 2018 waren ook meerdere city marketeers aanwezig. 


Samenspel lukt juist goed in het netwerk van vastgoed, leisure en retail.

Retailtainment praktisch

Datum: dinsdag 10 maart 2020
Locatie: Dolores
Stad: Tilburg

Tickets: € 195,- per persoon, exclusief BTW.


Met deze bijeenkomst verbinden wij onze netwerken in retail en leisure. Komt u ook?
 
Organisatie Retailtainment 2020
De expertmeeting Retailtainment - Retail kies belevingspositie is een gezamenlijke productie van PleisureWorld NRIT en Paul Rodenburg.  Paul Rodenburg is onderzoeker & adviseur retail en retailcentra bij B@S Retail Consultants Brood@Spelen. Hans van Leeuwen is trendwatcher, adviseur & conceptontwikkelaar in recreatie & toerisme bij PleisureWorld NRIT. 


"Aantal trends ontploft. Hier moet je bij zijn”

Hans van Leeuwen over de komende Retailtainment: "Het aantal trends voor retail ontploft gewoon op dit moment. Er gebeurt zoveel. We zien zoveel ontwikkelingen die van waarde zijn voor leisure en retail. Daarom halen we ook sprekers buitenland erbij. We laten graag businesscases zien die ook het retaillandschap van Nederland veranderen. Retaillocaties en samenwerkingen moeten meer positie kiezen in beleving en entertainment. Ik weet zeker dat we met het programma waar we nu aan werken het succes van afgelopen jaar van Retailtainment (meer dan 100 gasten, red.) verbeteren.”
Trefwoorden: retailtainment, retail, strategie, visie, ontwikkeling, beleving, marketing, city, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...