Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
Foto: Chees Valley
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen verenigen in een officiële stichting. Tijdens het Cheese Valley event in Museum Gouda tekenden de gemeenten samen met lokale ondernemers een intentieverklaring als opstap naar een stichting. De stichting heeft als doel om gezamenlijk kansen te benutten ten aanzien van de gehele kaasregio. 

Cheese Valley: bezoekers naar dé plek voor kaas, boerenleven en landschap

Centraal in de samenwerking tussen de vier gemeenten, waaronder Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, en de private partijen staat het stimuleren van toerisme in de regio, het verhogen van de waarde van kaas en het aanjagen van de export van kaas. Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten gaan hiermee samen aan de slag.

Wethouder Gemeente Gouda Thierry van Vugt: "Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio!” Rianne de Wit, eigenaar van Melkvee- en Kaasboerderij Schep vult aan: "We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”

Cheese Valley kan bijdragen aan verleiden naar minder bekende destinaties

Jos Vranken: "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang  van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”

Op zoek naar meer inspiratie voor destinatieontwikkeling?
Kom naar:
Vakdag Zet je regio op de kaart

Trefwoorden: regio, kaas, spreiding, verleiden, cultuur, landschap, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
24/06/25
Exclusief voor leden
Pathé ombouw in Vlissingen maar Terneuzen wordt gesloten
Pathé zet de volgende stap in Zeeland: vanaf donderdag 26 juni verandert CineCity in Pathé Vlissingen. Terneuzen krijgt niet genoeg bezoekers en daarom wordt CineCity Terneuzen gesloten.
23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.