Geplaatst op: 18-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
Foto: Chees Valley
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen verenigen in een officiële stichting. Tijdens het Cheese Valley event in Museum Gouda tekenden de gemeenten samen met lokale ondernemers een intentieverklaring als opstap naar een stichting. De stichting heeft als doel om gezamenlijk kansen te benutten ten aanzien van de gehele kaasregio. 

Cheese Valley: bezoekers naar dé plek voor kaas, boerenleven en landschap

Centraal in de samenwerking tussen de vier gemeenten, waaronder Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, en de private partijen staat het stimuleren van toerisme in de regio, het verhogen van de waarde van kaas en het aanjagen van de export van kaas. Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten gaan hiermee samen aan de slag.

Wethouder Gemeente Gouda Thierry van Vugt: "Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio!” Rianne de Wit, eigenaar van Melkvee- en Kaasboerderij Schep vult aan: "We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”

Cheese Valley kan bijdragen aan verleiden naar minder bekende destinaties

Jos Vranken: "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang  van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”

Op zoek naar meer inspiratie voor destinatieontwikkeling?
Kom naar:
Vakdag Zet je regio op de kaart

Trefwoorden: regio, kaas, spreiding, verleiden, cultuur, landschap, natuur

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/20
Exclusief voor leden
Leren bij attractiepark tijdens onderwijsstaking
Wie tijdens de landelijke onderwijsstaking op 30 en 31 januari tóch wil leren, kan terecht bij Tove...
21/01/20
Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote p...
20/01/20
Exclusief voor leden
Stevige groei voor Archeo Route Limburg met 22 locaties
Ook in 2020 het aantal locaties op de Archeo Route Limburg flink toenemen. Er komen in 2020 in de ee...
17/01/20
Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van...
08/01/20
Provincie tevreden over VisitBrabant
Een mooie opsteker voor VisitBrabant. De provincie Noord-Brabant blijft ook in 2020 investeren in de marketingorganisatie voor destinatie Brabant.
08/01/20
Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Ja...
03/01/20
RED Online Marketing zet stappen in Frankrijk
RED Online Marketing heeft een kantoor in Frankrijk geopend. Het in onze branche bekende marketingbureau heeft ook al een vestiging in Duitsland.
24/12/19
Miljoenste bezoeker
In het Museum van de 20e Eeuw in Hoorn werd woensdagmiddag de miljoenste bezoeker ontvangen.  &...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk