Geplaatst op: 18-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
Foto: Chees Valley
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen verenigen in een officiële stichting. Tijdens het Cheese Valley event in Museum Gouda tekenden de gemeenten samen met lokale ondernemers een intentieverklaring als opstap naar een stichting. De stichting heeft als doel om gezamenlijk kansen te benutten ten aanzien van de gehele kaasregio. 

Cheese Valley: bezoekers naar dé plek voor kaas, boerenleven en landschap

Centraal in de samenwerking tussen de vier gemeenten, waaronder Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, en de private partijen staat het stimuleren van toerisme in de regio, het verhogen van de waarde van kaas en het aanjagen van de export van kaas. Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten gaan hiermee samen aan de slag.

Wethouder Gemeente Gouda Thierry van Vugt: "Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio!” Rianne de Wit, eigenaar van Melkvee- en Kaasboerderij Schep vult aan: "We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”

Cheese Valley kan bijdragen aan verleiden naar minder bekende destinaties

Jos Vranken: "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang  van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”

Op zoek naar meer inspiratie voor destinatieontwikkeling?
Kom naar:
Vakdag Zet je regio op de kaart

Trefwoorden: regio, kaas, spreiding, verleiden, cultuur, landschap, natuur

||| Blogs |||

13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/12/19
Exclusief voor leden
Jora Vision ontwerpt grotendeels overdekt themapark in Sint Petersburg
Het Nederlandse Jora Vision gaat een grotendeels overdekt sprookjespark in het Russische Sint Petersburg ontwikkelen. Centraal staat de sprookjes van Alexander Sergeyevich Pushkin die in het park Lukomorye tot leven komen.
09/12/19
Efteling vernieuwd 4D filmtheater en introduceert digitale bestelzuilen
De Efteling heeft een nieuwe 4D-film: Fabula. In slechts zes weken tijd werd de attractie PandaDroom omgetoverd tot Fabula.
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
27/11/19
Exclusief voor leden
Wat zijn per attractie gemeten de duurste en goedkoopste attractieparken ter wereld?
Interessant onderzoek naar de toegangsprijzen in relatie tot het aantal attracties. Wat zijn dan de duurste en de goedkoopste attractieparken?
26/11/19
Vakdag Het nieuwe dagje uit 2020 ‘Go explore’
Nederlanders ondernemen bij elkaar tientallen miljoenen dagtrips. Dan heb je het nog niet eens over ...
25/11/19
Gedeputeerde Peter van ‘t Hoog neemt Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019 in ontvangst
Vanmiddag heeft de Gelderse gedeputeerde Peter van ’t Hoog van recreatie en toerisme tijdens het event het Trendrapport Live het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019 in ontvangst genomen.
19/11/19
Exclusief voor leden
Jora Vision betrokken bij attractie Snorri Touren
Aanstaande zaterdag 23 november 2019, de eerste dag van de winteropenstelling van attractiepark Euro...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk