Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda wint Smart Tourism Award 2020

Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in de wacht. 
De jury was onder de indruk van de manier waarop Breda, samen met ervaringsdeskundigen, werkt aan het wegnemen van barrières en drempels om de stad voor iedereen toegankelijk te maken. 

Erkenning

De titel is een erkenning voor alle initiatieven die gezamenlijk zijn ontplooid door gemeente, ondernemers, inwoners en andere partners. Een samenwerking die eerder al beloond werd met de titel Beste Binnenstad en de Access City Award. 
Directeur Hildegard Assies van Breda Marketing is blij dat Breda juist op dit thema heeft gewonnen. "We zeggen altijd dat Breda zo'n gastvrije stad is. Maar dit is de bevestiging dat Breda gastvrij is voor iedereen." 

De jury toetste de tien finalisten op duurzaamheid, toegankelijkheid, digitalisering, erfgoed en creativiteit. Gothenburg (Zweden) en Malaga (Spanje) wonnen de 'overall prijs' en mogen zich komend jaar Capital of Smart Tourism noemen.


Breda Marketing presenteert een duurzame koers

De Stakeholdersbijeenkomst van Breda Marketing (de nieuwe naam van de Bredase Citymarketingorganisatie) stond op 10 oktober vooral in het teken van de plannen en ambities voor 2020. 
Directeur Hildegard Assies nam de ruim honderddertig genodigden mee in de strategie van Breda Marketing en presenteerde de nieuwe naam, huisstijl, website en winkel.
Marketing manager Inger Harteman vertelde onder meer over de nieuwe campagne 'Kom en Ontdek'.  


Eerste stadsambassade van Nederland opent binnenkort in Breda

Voor de afsluitende borrel verplaatste het gezelschap zich van Podium Bloos naar Electron. Daar werden de eerste ontwerpen voor de allereerste stadsambassade van Nederland getoond. De winkel opent begin volgend jaar haar deuren aan de Grote Markt. Het wordt een multifunctionele ruimte waar de Bredase identiteit centraal staat.

 

Nauwere samenwerking Breda Marketing en partners

Tijdens de Stakeholdersmeeting ondertekenden Breda Marketing en het Hoteloverleg Breda een intentieverklaring om nauwer samen te werken. Samen gaan zij zich inzetten om toeristen te verleiden tot een meerdaags bezoek aan de stad in plaats van een dagtip.

Een andere samenwerking die tijdens deze bijeenkomst werd bekrachtigd, was die met de Stichting Ondernemersfonds Breda. De organisaties hebben onder meer afgesproken dat Breda Marketing de binnenstadsmarketing gaat ontwikkelen en uitvoeren.

 

Breda en de Baronie brengen het samen

Citymarketeers en coördinatoren van de VVV's en toeristische informatiepunten in De Baronie van Breda willen hun mooie aanbod beter zichtbaar maken voor inwoners en bezoekers. 
Dat hebben ze afgesproken tijdens een kennismakingsbijeenkomst in Breda. Het initiatief daarvoor komt van Breda Marketing, de gemeente Breda en Landstad de Baronie. 

Trefwoorden: Smart Tourism Award, award

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...