Geplaatst op: 14-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit

Naar kwaliteit? Zo doe je dat

Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde portemonnee met vaak een voorkeur voor een cultureel mooie beleving, dat werd er mee bedoeld. Ook werd onderuit gehaald dat de grootverdieners lokaal veel besteden tijdens de trip. Hoe ga je wel om met de switch naar kwaliteit? Frank Spooren, directeur VVV Texel, heeft daar veel ervaring in en die presenteert hij tijdens Vakdag Zet je regio op de kaart.

Dat is net waar deze Vakdag goed in is; de debatten die spelen in de sector vertalen naar kansen en oplossingen. Kom daarom naar Vakdag Zet je regio op de kaart.

Kwaliteit? Verander je vertrekpunt

Frank Spooren over zijn presentatie bij Zet je regio op de kaart: "Wanneer je als destinatie je wilt richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit dan is het belangrijk dat je als vertrekpunt onderzoek doet waar je als bestemming staat en wilt staan, vanuit gastperspectief maar ook de achterban. Met dit fundament kun je vervolgens lokale ondernemers stimuleren om aan kwaliteitsverbetering te doen, de kwaliteit van de omgeving versterken en de juiste boodschap uitdragen om de beoogde doelgroep aan te trekken. De samenhang van het geheel maakt het verschil.” Voor de hand liggend, of toch niet? Kom, denk en discussieer mee. Een inspirerend verhaal vanaf Texel.


Praktische info

Vakdag Zet je regio op de kaart
5 november 2019
Inspirerende locatie: Gasterij De Schildhoeve bij Hoogeveen
Tickets: Let ook op de voordelige (28% korting!) Duo Ticket

Trefwoorden: regio, kwaliteit, balans, productontwikkeling, marketing, promotie, waardevol toerisme, eiland

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
06/11/19
Ruim 75.000 bezoekers voor Sprezzatura
De internationale tentoonstelling Sprezzatura – Vijftig jaar Italiaanse schilderkunst (1860-1910) ...
06/11/19
Duitsland en Kroatië ontvangen arnhemse koralen
Ruim honderd zelfgekweekte koraalkolonies vertrokken dinsdag 5 november 2019 vanuit Koninklijke Burg...
06/11/19
Molenstichting Noord-Brabant benadrukt de waarde van watermolenlandschappen in Het Groene Woud
Zaterdag 2 november jongstleden vond de eerste plantdag plaats rondom de Opwettense Watermolen in Nu...
31/10/19
Extra Rieu weekend in Maastricht
Tickets voor André Rieu's Vrijthof-concerten waren na slechts één uur uitverkoc...
24/10/19
Beleving en inspiratie in toerisme? Zo doe je dat
Door onder meer het bekende boek ‘de beleveniseconomie’, alweer uit de vorige eeuw, kwam recreat...
21/10/19
Exclusief voor leden
Veel samenwerkingen bij wandelevenement Amsterdam
Zaterdag 19 oktober stonden 12.000 wandelaars aan de start van de 6e editie van de Amsterdam City Wa...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk