Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek

NP Utrechtse Heuvelrug geeft vervolg aan Beleefweek
Foto: NP Utrechtse Heuvelrug
Op zaterdag 19 oktober gaat, na het succes van 2018, de tweede Beleefweek van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug van start. De Beleefweek staat in het teken van de herfst. Tijdens de herfstvakantie, van zaterdag 19 oktober tot en met zondag 27 oktober kan iedereen, van jong tot oud, op een actieve manier kennismaken met de rijke natuur en historie van Nationaal Park  Utrechtse Heuvelrug.

Op zaterdag 19 oktober wordt de beleefweek feestelijk geopend met zoveel mogelijk kinderen en hun (groot)ouders om 11.00 uur bij Kasteel Groeneveld in Baarn. De wethouder van de gemeente Baarn, Erwin Jansma, geeft het startschot voor de speurtocht Ben de Boomwachter op het landgoed. Uit het BEN-boek (een reuze-boomboek) zijn de materialen verdwenen die Ben gebruikt om de bomen te verzorgen. Wat volgt is een leuke en spannende zoektocht door het park. Op elke plek is een opdracht voor de kinderen die ze in een werkboekje kunnen zetten en een leuk weetje of achtergrondinformatie voor volwassenen.


Meer dan 30 verschillende activiteiten

Tijdens de Beleefweek worden er in het hele Nationaal Park elke dag meerdere activiteiten georganiseerd. Zo kun je op zoek naar kabouters, ga je met herders schapenhoeden op de heide, ontdek je de Fabeltjeskrant & natuur bij Kasteel Groeneveld, volg je stoere workshops bij het Nationaal Militair Museum, speur je met een gids naar de mooiste paddenstoelen, ontdek je Woudenberg op de step en nog veel meer...

Organisatie

Dankzij de actieve inbreng en medewerking van een groot aantal gastheren, ondernemers, landgoedeigenaren, terrein beherende organisaties, vrijwilligers, Provincie Utrecht en IVN Natuureducatie en het Regionaal Bureau Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei belooft het een onvergetelijke week te worden.

Het complete programma met meer dan 30 activiteiten is te vinden op www.np-utrechtseheuvelrug.nl/beleefweek2019

Trefwoorden: natuur, evenement, regio, regiomarketing, nationaal park

CELTH



||| Nieuws |||

27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.