Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang

's Werelds oudste luchtvaartmaatschappij was een pionier in 1919 en is dat vandaag de dag nog steeds

KLM viert haar verjaardag met 100 jaar vooruitgang

Vandaag bestaat KLM precies 100 jaar. Het is de eerste commerciële luchtvaartmaatschappij die sinds de oprichting nog steeds onder dezelfde naam vliegt. Het bedrijf kijkt in haar nieuwe merkfilm terug op een indrukwekkende geschiedenis en toont hierin vooral de vooruitgang door de verschillende decennia heen. Het onderstreept de evolutie van de luchtvaart en dat van de maatschappij in z’n geheel. Vanaf de eerste commerciële vlucht op 17 mei 1920 tot op heden heeft het bedrijf altijd één doel voor ogen gehouden: vooruitgang. 


Door de jaren heen heeft het blauwe KLM-bloed meerdere generaties verwonderd met de magie van vliegen. De nieuwe film vertelt het verhaal van drie generaties uit dezelfde familie die bij de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij hebben gewerkt om voor reizigers te zorgen en ze te bedienen, vanaf de beginjaren tot heden. De eerste twee vrouwen, moeder en dochter, raken geïnspireerd om te vliegen en worden beiden stewardess, opgevolgd door kleindochter van de eerste generatie, die de cockpit instapt en opstijgt als de piloot van KLM’s meest recente vliegtuig, de Boeing 787-10 Dreamliner.


Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience bij KLM:

Vandaag vieren wij KLM’s 100ste verjaardag, een mooi moment om het te hebben over waar wij écht voor staan. Wij geloven in mensen samenbrengen. Het zorgen voor onze passagiers. Daarnaast staan wij ook voor continue vooruitgang. Vooruitgang in luchtvaart, natuurlijk, maar ook vooruitgang in bredere zin. En, we vergeten nooit de magie van vliegen. Het magische gevoel dat wij doorgeven op vele generaties klanten, fans en werknemers.”

De historie nagebootst

De film neemt je mee door KLM’s evolutie vanaf 1919 tot heden, inclusief beelden van klassieke vliegtuigen zoals de Fokker FII uit 1934, de Douglas DC-4 uit 1949, de Boeing 747 uit 1975 en eindigt met de gloednieuwe Boeing 787-10 Dreamliner. Allemaal tot leven gebracht met de originele uniforms, rekwisieten en andere details uit die periode.

Om alles zo precies mogelijk na te bootsten is gebruik gemaakt van sommige originele vliegtuigen, werden sets opgebouwd zoals het er vroeger daadwerkelijk uitzag en zijn archiefbeelden met speciale filmtechnieken toegevoegd. De film is bedacht en gemaakt door KLM’s vaste creatieve partner, DDB Unlimited. Het team van DDB Unlimited heeft samengewerkt met topregisseur Ismael ten Heuvel en historici op KLM’s Heritage Centre om alles tot in detail historisch nauwkeurig na te bootsen.


Fly Responsibly

Hoewel er 100 jaar aan verhalen te vertellen zijn, kijkt KLM ook graag vooruit naar de toekomst. Eerder dit jaar lanceerde de maatschappij een wereldwijd actieplan voor duurzaam reizen, onder de naam "Fly Responsibly”. KLM heeft het voortouw genomen en vraagt de gehele luchtvaart industrie om samen, als één geheel, krachten te bundelen om een duurzamere toekomst te creëren

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wkkp2nPZpv8&feature=youtu.be
Trefwoorden: KLM, 100 jaar, jubileum KLM, film geschiedenis KLM

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/01/20
Exclusief voor leden
Weg met dat plastic uit je regio
Was plastic fantastic een paar jaar geleden een gangbare uitspraak, nu staat plastic voor door-en-do...
28/01/20
mkb vraagt minder financiering maar bedrag is hoger
Van het midden- en kleinbedrijf (mkb) had 20 procent behoefte aan externe financiering in de periode...
27/01/20
Visit Zuid-Limburg in 9 stappen naar waardevol toerisme
Directeur Anya Niewierra wil zich met haar organisatie Visit Zuid-Limburg inzetten voor waardevol to...
24/01/20
Exclusief voor leden
Voor een dag baas van TUI Nederland
Gister was een bijzondere dag voor Berfin Çesin en Ibrahim Bulut. Zij waren voor een dag de bazen v...
24/01/20
Koninklijk Paleis in Amsterdam bereikt bezoekersrecord in 2019
Het Koninklijk Paleis in Amsterdam ontving in 2019 een ongeëvenaard aantal van 314.833 bezoekers ui...
23/01/20
Populairste kampeerauto van 2020
Het Nederlandse publiek kiest campermodellen van Dreamer, Carado en Weinsberg tot NKC Kampeerauto va...
23/01/20
‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China
Na twee succesvolle eerste jaren, vestigt de experience ‘THIS IS HOLLAND’ zich nu in China. Als ...
21/01/20
Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote p...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk