Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-10-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Vanochtend gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht. Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. De komende drie dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes. 


365 dagen horeca 

De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat het hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen. Directeur MECC Maastricht Rob van de Wiel: "Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.” 


Innovatie en inspiratie 

Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland, Dirk Beljaarts: "De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je onderneming en naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.” 


Belang voor de arbeidsmarkt

Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit, Hubert Mackus: "In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca. Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.”

BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. 

Link: https://www.bbbmaastricht.nl
Trefwoorden: Horeca vakbeurs, jubileumeditie horeca vakbeurs

CELTH



||| Nieuws |||

27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
02/10/24
Hoe een ziekteverzuimverzekering je bedrijf kan beschermen
Het welzijn van medewerkers is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van de ondernemer. Ziekteverzuim kan een aanzienlijke impact hebben op je bedrijf
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.