Geplaatst op: 04-10-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Van slimme strategie naar perfecte uitvoering

Donderdag 31 oktober, Inholland Rotterdam 

TRENDCONGRES 
toerisme en vrije tijd 2019

SAMEN BOUWEN AAN ALLIANTIES VOOR BEWUSTE BESTEMMINGEN


We tellen af naar 31 oktober 2019, naar de 7e editie van het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd. Een congres met een zeer actueel thema: Samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen. 


Op het TRENDCONGRES gaan we in vier keynotes, acht verdiepende breakout sessies, een paneldiscussie en een urban safari samen bouwen aan een nieuwe perspectief voor toerisme. Een kennis-, inspiratie- en netwerkdag in bruisend Rotterdam met meer dan voldoende bouwstenen voor een toekomstbestendige strategie voor jouw organisatie. 


Kortom: een dag die je niet mag missen! Schrijf dus nu in want de zalen lopen snel vol. Kom je met een collega? Neem dan een voordelig combiticket!


Uitgelichte keynotes


Jeremy Smith - schrijver, consultant en veel gevraagde keynote

"Toerisme en de wereld die we bezoeken staan voor grote uitdagingen. Nu is het de tijd om onze sector opnieuw te bedenken. Ik laat je uit de hele wereld inspirerende voorbeelden zien van de beste innovaties die ons beter bij elkaar brengen en destinaties versterken.”


Renske Satijn - Rotterdam Partners

"Voor de nieuwe toeristische visie van Rotterdam hebben we zeven internationale toeristische experts uitgenodigd voor een driedaags werkbezoek. Wat dat heeft opgeleverd  en hoe dat is vertaald in een nieuwe toeristische visie voor Rotterdam laat ik je zien op het TRENDCONGRES.”


Christiaan Cooiman - Heijmans Vastgoed

"Ik vertel graag hoe projectontwikkeling, leisure en industrieel erfgoed hand in hand gaan in Katendrecht. Een gebied dat nu bruist van de activiteiten met als middelpunt de Fenix Food Factory. Een bijzondere foodhal die als een magneet werkt op initiatieven die Katendrecht de hottest new place in town maakt.”


Uitgelichte breakout sessies


Stefan Hartman - European Tourism Futures Institute

"Een bewuste bestemming is in mijn optiek een doordachte bestemming. Er is een verhaal, visie, strategie, data en kennis. Een bewuste bestemming is proactief, er is leiderschap, initiatief, innovatie en organiserend vermogen. Ik deel graag ons framework voor het ontwikkelen van bewuste bestemmingen met je.”


Swen Waterreus - Inholland

"Ik laat je kennismaken met Fairbnb, een nieuw accommodatie-platform dat echt deelt en midden in de gemeenschap staat. Een platform dat tegelijkertijd sociale uitsluiting in de stad te lijf gaat en daarmee meerdere beleidsdoelen onder samenbrengt.”


Bas Jansen - Saxion

"Organisaties maken in het aankomende decennium de transitie van minder slecht, naar ECHT GOED. Maar hoe organiseer je deze positieve verandering in alle facetten van de bedrijfsvoering van duurzaam/maatschappelijk verantwoord naar betekenisvol? In deze interactieve workshop deel ik met veel plezier de kennis vanuit Saxion op het gebied van betekenisvol ondernemen in toerisme.”


Nieuwsgierig naar de invulling van het complete programma?
Kijk dan op de congreswebsite

Trefwoorden: trends, toerisme, stedelijk toerisme, congressen, kennis, vakdagen, Rotterdam, onderwijs, opleidingen, beleid, strategie

CELTH
 





||| Nieuws |||

11/03/24
Exclusief voor leden
Watersporters nieuwsgierig naar ombouw elektrische of hybride motoren
Van 6 tot en met 10 maart stond het WTC Expo in Leeuwarden in het teken van de watersport tijdens Boot Holland 2024. Duizenden watersportliefhebbers kwamen naar Leeuwarden om de nieuwste trends en ontwikkelingen te ontdekken. Onder meer waren veel bezoekers nieuwsgierig naar elektrische en hybride motoren voor de boot.
28/02/24
Exclusief voor leden
Ecosysteem rond varend erfgoed onder druk
De toekomst van het Nederlands varend erfgoed staat onder druk. Dat komt omdat traditionele verdienmodellen niet meer volstaan omdat eisen van consumenten veranderen. Als de vloot in de toekomst verder krimpt, kan het hele ecosysteem van maritiem erfgoed kritische massa verliezen en verloren gaan.
18/01/24
Exclusief voor leden
Zeeland stelt Fonds Vrijetijdseconomie verder open
Het Zeeuwse investeringsfonds dat eerder alleen open stond voor bedrijven in de verblijfsrecreatie komt ook beschikbaar voor mkb-bedrijven in de dag- en waterrecreatie. De naam van het fonds is ook veranderd naar Fonds Vrijetijdseconomie Zeeland.
22/12/23
82% aangesloten waterrecreanten enigszins actief met duurzaamheid
Dit jaar heeft Waterrecreatie Nederland, net als in 2022, een enquête over duurzame waterrecreatie gehouden onder waterrecreanten en watersporters. De enquête is door 858 actieve watersporters ingevuld.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
02/11/23
Exclusief voor leden
De Stand van de Leisure
Vandaag heeft ABN AMRO haar november-editie van de Stand van de Leisure gepubliceerd. In deze editie bijzondere aandacht voor het personeelstekort dat om creatieve oplossingen vraagt
30/10/23
Waterrecreatie Nederland peilt duurzame waterrecreatie
Duurzame waterrecreatie wordt een steeds relevanter thema. Daarom zet Waterrecreatie Nederland een ...
23/10/23
AI: Riding the way of change
Wat betekent de stormachtige opkomst van Artificial Intelligence (AI) voor toerisme en leisure? Die vraag stond centraal op het eerste congres ‘Discover your Future’ van de Breda University of Applied Sciences.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...