Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Uslu ondernemer van het jaar 2019

Uslu ondernemer van het jaar 2019
Foto: Corendon
Gisteravond tijdens de finale van het EY Entrepreneur Of The Year-programma in het Theater Amsterdam is Atilay Uslu verkozen tot ondernemer van het jaar 2019. De onafhankelijke jury noemt Atilay een ondernemer voor wie geen obstakel te groot is. Met reisorganisatie Corendon heeft hij door de jaren heen laten zien telkens nieuwe uitdagingen aan te gaan en heeft daarmee een bedrijf neergezet dat langdurig succesvol is.

De jury roemt Atilay om zijn vermogen om oplossingen te zien daar waar anderen problemen ervaren en zijn oog voor mensen om hem heen. Atilay Uslu: "Ik ben zeer trots deze prijs in ontvangst te nemen. Het is niet alleen een prijs voor mij persoonlijk maar ook voor alle ruim 3.000 medewerkers van Corendon." Als Nederlandse winnaar, maakt Uslu ook kans om EY World Entrepreneur Of The Year te worden. Deze internationale verkiezing vindt volgend jaar juni plaats in Monaco.

Naast de award van Entrepreneur Of The Year werd de award voor EY Emerging Entrepreneur Of The Year uitgereikt aan Paul Eggink (Temper). De EY’s oeuvreprijs voor familiebedrijven ging naar de VDL Groep. Marita de Hair, programmadirecteur EY Entrepreneur Of The Year: "De winnaars hebben de top bereikt met vallen en opstaan. Kortom, ze zijn ‘unstoppable’. De winnaars winnen niet alleen een prestigieuze prijs, maar worden ook onderdeel van een netwerk van ondernemers met karakter. Deze ondernemers inspireren elkaar."
Trefwoorden: reizen, ondernemen, ondernemer, management, hotel

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.