Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-09-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing D-Day wordt onderdeel TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd

Marketing D-Day wordt onderdeel TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd
De vakdag Marketing D-Day die op 3 oktober gehouden zou worden, is verplaatst naar het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd op donderdag 31 oktober 2019.

Marketing is altijd al een onderdeel van het TRENDCONGRES geweest. Door de samenvoeging verwacht de organisatie synergie tussen beide congressen. Marketing D-Day is een volwaardig onderdeel geworden in de programmering.

Al meer dan 95 deelnemers hebben zich voor het TRENDCONGRES 2019 ingeschreven. Dit congres is al meerdere jaren succesvol. Vijf van de sprekers van Marketing D-Day staan op het podium tijdens het TRENDCONGRES. Martin van Kranenburg is zelfs keynote spreker op het hoofdpodium.

Tijdens het congres komen veel trends en ontwikkelingen aan bod die ook voor marketeers belangrijk zijn. Zo houdt topspreker Jeremy Smith een presentatie over ‘Transforming Tourism for Resilience and Regeneration’. Om trends in vrije tijd te ervaren wordt een excursie met toelichting gehouden naar Katendrecht. Voor het volledige programma, ga naar de congreswebsite: www.toerismecongres.nl. Voor het programma van het TRENDCONGRES en Marketing D-Day, zie: www.toerismecongres.nl/programma Op het meeste rechtse tabblad staat de programmering van Marketing D-Day.

Praktische informatie

Marketing D-Day vindt plaats tijdens TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd op 31 oktober 2019. Locatie: Inholland, Posthumalaan 90 in Rotterdam.

Vol = vol. Het TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd kan maximaal 220 bezoekers ontvangen.

Trefwoorden: congres, marketing, toerisme, trends

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...